hovne lymfekjertler hos spedbarn..

mamman til Alina

Glad i forumet
har noen av dere erfart at barnet deres har hatt kuler rundt omkring der det er lymfekjertler??
min lille beibi har kuler i nakken ,bak ørene og under armen,så jeg gikk til lege. legen sa det var hovne lymfekjertler og at det er ganske normalt hos småbarn, hun sa det er fordi når de er nyfødt så aktiveres alle disse kjertlene. senere i livet hovner de opp i forbindelse med virus og sykdommer.men min lille skatt er i suuuper form å ikke syk!

siden legen sa at det var så normalt med dette,så lurer jeg på om noen av dere andre har opplevd dette med deres spedbarn...
-jeg ser frem til å høre fra noen med erfaring fra dette..

har satt denne tråden  over alt snart,bare for å få høre om andres erfaringer..

[Jeg har 2 små gutter og begge har kuler på halsen og nakken. Og legen sier det er lymfekjertler, og det er det nok også, fordi di har vært veldig lite syke, og det trur jeg skylles at bakterie og virusen di blir anngrepet med, blir tatt opp av kjertlene, derfor bryter ikke sykdommen skikkelig ut.
Men det sies at dem skal forsvinne av seg selv etter en tid, men ka tid, vet ikke jeg. Mulig det går ann og operere di vekk...! [&o]

jenta mi på 9 uker har oxo desse kulene bak i nakken.  Helsesøstra sa til meg at det var helt normalt...

takk for at så mange svarte meg!! godt å høre at det ikke bare er mitt barn som har slike!!

Back
Topp