Hovne hender og føtter

bejbi

Elsker forumet
Desemberskattene 2014
Novemberlykke 2016
Septemberbarna 2019
De siste dagene har jeg våknet om morgenen med litt hovne føtter og hender/fingre, har raskt gitt seg, har bare prikket og vært nummen ett minutt eller to etter at jeg har stått opp. Nå har det allerede begynt å vare lengre, og kommer også når jeg hviler på dagtid. Trodde det var motsatt jeg, at man blir mer hoven av å sitte/stå oppreist og at å ligge flatt skal hjelpe.. Noen flere med ødem?

Jeg har hatt lignende problem siden veldig tidlig i svangerskapet. Men ikke i føttene, er hendene og egentlig hele armen som er problemet. Jeg sa det til legen, og han mente jeg bare sov på armen, at det var det som var problemet. Men jeg har jo ikke opplevd det utenom svangerskapet. Når jeg våkner er hånden helt dø liksom, og hoven, sånn at ringene er kjempe trange. Har tatt av meg ringene nå så jeg slipper det. Har hørt om noe som heter carpal tunnel syndrom, som er vanlig hos gravide. Men vet jo ikke om det er det..

Har masse! Hadde det med førstemann også. Da var det så ille at når jeg våkna om morgenen gikk det som regel halvtime før jeg kunne bøye fingrene :/ denne gangen er beina mest utsatt, passer snart ikke oppi sokkene en gang.. og nå er hevelsene begynnt å bli mer konstante, di går liksom ikke vekk... vet ikke hvorfor det er slik om morgenen da.. utrolig irriterende!

Svømmehall kurerer hender og føtter fulle av vann, i alle fall for min del:) Når jeg blir ille så tar jeg en tur for å bade, er alltid fin i flere dager etterpå.

Jeg har gått med nummen tommel i snart et døgn, både prikker og er vondt.. Det verker i ledd for det er nok med vann i kroppen, dog ikke slik at det vises.

Jeg har vært mye mer aktiv og gjort mye husarbeid denne uka, mye oppreist og slikt. Føler det er grunnen egentlig, for jo mer jeg rører meg, jo værre blir det. Tommelen var nesten fin når jeg sto opp, nå blir den bare vondere. Skal ta det opp på kontroll på torsdag, hvis jeg ikke ender opp hos legen før den tid med tommelen.. :(

Uff.. :-/ Jordmoren min begynte å spørre meg tidlig om jeg hadde fått hevelser i beina. Er det pga de er obs på sv.skapsforgiftning? Søstra mi har hatt det, og husker hun hadde masse vann i kroppen på slutten iallefall.. Syns bare det er rart det har forverret seg så fort hos meg, håper ikke det fortsetter :-( Ringene tok jeg av meg for en uke siden, da begynte det å bli for trangt.

Jeg har hatt lignende problem siden veldig tidlig i svangerskapet. Men ikke i føttene, er hendene og egentlig hele armen som er problemet. Jeg sa det til legen, og han mente jeg bare sov på armen, at det var det som var problemet. Men jeg har jo ikke opplevd det utenom svangerskapet. Når jeg våkner er hånden helt dø liksom, og hoven, sånn at ringene er kjempe trange. Har tatt av meg ringene nå så jeg slipper det. Har hørt om noe som heter carpal tunnel syndrom, som er vanlig hos gravide. Men vet jo ikke om det er det..

Måtte google carpal tunnel syndrom hos gravide :-p Jeg har også sovnet bort i hendene av og til, våkner om natten av at jeg ikke har noe følelse i fingrene og den føles helt død. Æsj, det er så ekkel følelse :-p jeg sover som oftest på siden, så har tenkt det sikkert er fordi jeg har ligget oppå hånden.

Uff.. :-/ Jordmoren min begynte å spørre meg tidlig om jeg hadde fått hevelser i beina. Er det pga de er obs på sv.skapsforgiftning? Søstra mi har hatt det, og husker hun hadde masse vann i kroppen på slutten iallefall.. Syns bare det er rart det har forverret seg så fort hos meg, håper ikke det fortsetter :-( Ringene tok jeg av meg for en uke siden, da begynte det å bli for trangt.

Tidligere har de satt ødem i sammenheng med svangerskapsforgiftning, men de holder på å gå bort fra det nå sa legen min. Jeg hadde det sist, i store mengder og svangerskaps forgiftning og da var de veldig obs på dette. Nå har jeg også fått myyye, men denne ganger er de ikke bekymra for det i og med at det kun er blodtrykk og urin som kan si om svangeskapsforgiftning har oppstått. Derimot hevelser rundt/under øynene forstod jeg at man måtte være obs på.

Tidligere har de satt ødem i sammenheng med svangerskapsforgiftning, men de holder på å gå bort fra det nå sa legen min. Jeg hadde det sist, i store mengder og svangerskaps forgiftning og da var de veldig obs på dette. Nå har jeg også fått myyye, men denne ganger er de ikke bekymra for det i og med at det kun er blodtrykk og urin som kan si om svangeskapsforgiftning har oppstått. Derimot hevelser rundt/under øynene forstod jeg at man måtte være obs på.

Ok :-) Kjekt å vite :-D

Hoven i begge hendene, våkner på nettene at det priker og gjør vondt. Og vond hver morgning. Kan ikke sove på begge hendene samtidig:/

Back
Topp