Hovne hender og føtter

Soulchild

Betatt av forumet
Jeg har jo skjønt at dette er vanlig når man er gravid spesielt nå mot slutten.. Men alle sier liksom at dette skal gi seg på natten? Jeg er like hoven i beina om natten som dagen omtrent. Og i natt, på en av mine mange doturer, oppdaget jeg at jeg var superhoven i hendene. Slet med å knyte neven.. Normalt?:) har ikke hatt problemer med å hovne opp så jeg vet ikke..:)

Hovne hender og føtter er normalt i slutten av sangerskapet så lenge det går ned om natten når du ligger... Hvis ikke kan det være et symptom på svangerskapsforgitning... Sikkert best å få det sjekket for sikkerhets skyld.

Om det ikke går ned om natten, ville jeg tatt en tur og målt bt og sjekket urin. Får du sikkert gjort uten time til og med, bare ring legekontor eller helsestasjon og si at du gjerne vil ta et bt og urinprøve pga mye ødem, så får du sikkert bare stikke innom;-) sikkert ok, hevelser er jo vanlig, men sånn for å være på den sikre siden!!!

Okei.. Er faktisk på vei til legen nå for å ta en sånn rhesus negativ blodprøve.
Tror dere det går an å bare spørre sykepleierne der om de kan sjekke blodtrykk i samme sleng? Og går det an å ta urinprøve nå, selv om det ikke er morgenurin?

Okei.. Er faktisk på vei til legen nå for å ta en sånn rhesus negativ blodprøve.
Tror dere det går an å bare spørre sykepleierne der om de kan sjekke blodtrykk i samme sleng? Og går det an å ta urinprøve nå, selv om det ikke er morgenurin?

Be de sjekke blodtrykk ja. Var ingen problem med meg når jeg tok rhesus negativ prøve for noen uker siden. :)

Absolutt!

Termin 26. August 2013

Her er jeg like hoven natt som dag :-( kan til og med bli verre på nettene også.. Og her er blodtrykk og urin helt fint... Sjekket i dag... Men må si jeg ikke liker det alikevel, synes ikke legen min måler blodtrykket ordentlig. Men men, må jo bare stole på han ;-)

Sent from my LT22i using BV Forum mobile app

Man kan være hoven på natten også uten at det trenger ligge noe mer bak. Det var jeg med begge mine. Denne gangen har jeg null vann, bare masse hetetokter

Termin 31.08.13
Sladrer med *lykkelige*

Helt klart:-) bt kan "alle" måle vare de har apparat! Og urinprøven kan sjekkes når som helst, er bare litt "utvannet" senere på dagen. Gjør ikkeno;-) håper bare du får sjekket og alt er fint så slipper du å uroe deg!!! Lykke til!

Då fikk eg fortalt sykepleier om det, og hun ville ta blodtrykk. Det sjekket hun et par ganger og hun synes det var høyt. Men den tingen de tar rundt armen var litt liten, pga hovenhet, så legen ville sjekke selv. Han sjekket det, og det han fikk 112/88.. Eg aner ikkje ka det betyr. Han sa det var helt fint, men at eg måtte komme opp igjen på fredag og måle nytt..
Var på kontroll hos jordmor rett før helgen som var, og da var det 110/78.

Urinen var også helt fint idag btw..:)

Då fikk eg fortalt sykepleier om det, og hun ville ta blodtrykk. Det sjekket hun et par ganger og hun synes det var høyt. Men den tingen de tar rundt armen var litt liten, pga hovenhet, så legen ville sjekke selv. Han sjekket det, og det han fikk 112/88.. Eg aner ikkje ka det betyr. Han sa det var helt fint, men at eg måtte komme opp igjen på fredag og måle nytt..

Så lenge undertrykket ikke er over 90, så er vel alt i orden om jeg husker riktig :-) men godt du skal inn og sjekke det igjen til fredagen allerede :-) Godt å bli passet på :-)

Sent from my LT22i using BV Forum mobile app

Er jo en økning, men under grensa;-) vanlig med litt økt trykk nå mot slutten- men lurt av legen å følge opp om det skulle bli videre økning siden du er så hoven. Lykke til!!

Ja, er ikke spesielt bekymret av meg, but better safe than sorry...! Kanskje det er noe, kanskje ikke. Godt å se at leger og sykesøstre er i sving med en gang jeg forteller hvordan jeg har det!:)

Back
Topp