Hovne fingre

Lille hjerte

Elsker forumet
VIP
Sommerfuglene
Påskeliljene 2022 ❤️
Flere som sliter med hovne føtter og fingre?

Noen som har tips mot hovne fingre?
 
Sniker: forsøk å kjøl ned hendene litt, og hold de litt høyt om du orker det, da vil vannet trekke seg litt tilbake. Drikk også vann, det er vanndrivene :)
 
Ja, forferdelig vonde og hovne hender om dagen. Det er pga vann i kroppen. Prøv å unngå salte ting, drikk mye vann og andre vanndrivende drikker. Jeg pleier å skylle henda under iskaldt vann en del ganger om dagen fordi jeg blir så varm og det sprenger. Det hjelper ikke så lenge, men er godt der og da :)
 
Hovne fingre når jeg våkner om morgenen, helt hvit på knokene og vondt å bøye, men ikke noe vann ellers i kroppen som jeg merker... merkelig. Hos meg bedrer det seg veldig utover dagen bare ved å stå opp og bevege meg...
 
Jeg har absolutt ingen ødem. :O gifteringen er for stor, leggene er normale og hoftene og baken har fått all vekta mi. Jeg er faktisk litt sjokkert. Har pleid å ligge på 1-2 på dette stadiet.
 
Har ikke merka noe hevelser noe sted på kroppen før for noen dager siden, da var plutselig henda mine blitt litt hovne og jeg måtte ta av gifteringen :p Ikke blitt veldig ille da, bare en endring :) 37+0 i dag
 
Har klart meg fint helt til nå, uke 37, så i helga ble plutselig skoene litt trange :p håper det ikke kommer noe mer nå, må gå uten sko da :-D
 
Her er det hevelse i føtter og litt i fingre. Nok til at det er ubehagelig noen dager men ikke helt krise:)
 
Syns det var litt rart jm skrev 1-2 på hevelse når jeg har det kun i fingrene... menmen
 
Jeg hadde noen fine nude-sko som jeg tenkte "de passer i det minste, selvom ingen av de fine klærne mine passer" og skulle ta de på meg for å føle meg litt pynta - men akk, det gikk ikke :arghh:

Måtte ta av meg begge ringene, nesten ingen av skoa mine passer og føttene er varme og vonde på slutten av dagen hvis jeg har vært aktiv - ikke moro! Gleder meg til å bli ferdig :)

Jeg støtter meg forøvrig til rådene over her; drikk mye vann, ikke spis potetgull (fillern!) og ta en hvil nå og da.
 
Stygt å si det, men jeg er jaggu meg glad det er ikke bare meg med "sossis fingre" :D :D

Det varer vel ikke så lenge håper jeg, er jo 36+4 idag :)

Tusen hjertelig takk for mange fine råd :) :)
 
Jeg hadde noen fine nude-sko som jeg tenkte "de passer i det minste, selvom ingen av de fine klærne mine passer" og skulle ta de på meg for å føle meg litt pynta - men akk, det gikk ikke :arghh:

Måtte ta av meg begge ringene, nesten ingen av skoa mine passer og føttene er varme og vonde på slutten av dagen hvis jeg har vært aktiv - ikke moro! Gleder meg til å bli ferdig :)

Jeg støtter meg forøvrig til rådene over her; drikk mye vann, ikke spis potetgull (fillern!) og ta en hvil nå og da.
Høres ut som om det er flere enn meg som har gått i potetgullfella :p Gjorde det bare en gang, for å si det sånn :p Potetgull kommer ikke på innsiden av døra her nå :p
 
Hovne ben og fingre, jepp! Tok av gifteringen for en mnd siden, da varierte det veldig hvor hoven jeg var og er glad for at jeg tok de da, for nå er jeg hoven hele tiden. Spesielt når jeg våkner om morgenen er det vondt, kjennes ut som at de våkner etter å ha dovnet bort; prikker og svir. Dette vil jeg ikke savne :p
 
Ja,både i bein og fingra... e nokon sko so e blitt ganske so trange, blir spennandes i dag når vinterskoa ska tas i bruk.. gifteringen tok eg av i sommar og har ligge i skapet siå.. men dei siste vekene når eg har våkna so har eg skikkelig håvne fingra... enkelte greia eg ikkje bøya heilt ned... men da gjer seg ila kort tid. Lure på koffor da kjeme på nattå, ligge berre på rygg so ingenting blir pressa på..:sour:
 
Back
Topp