Hovne føtter

BlessedInBits

Blir kjent med forumet
Jeg er 20+1 og har oppdaget en ny og irriterende plage. Dette er mitt andre svangerskap. I første var det bekkenløsning, som jeg husker aller best :cussing, mens nå er føttene mine veldig vonde og hovne.

Er det noen andre som har lignende plager, og hva kan man evt. gjøre for å lindre smerten?

Her har hendene begynt å hovne opp :wideyed: følger med om det kommer gode råd, utover å drikke mye vann som jeg gjør..

Følger gjerne med på råd jeg også, mest hendene her, men også litt føtter. Nesten bare på kveldstid. Prøver å ha beina høyt et par gode økter om dagen hvert fall. Væskeinntak, som nevnes, er vel også lurt. Men vil i likhet med deg gjerne ha andre tips!

Her funka det fjell med gode kompersjonsstrømper. I forrige svangerskap begynte jeg med sånne strømper da jeg var 18 uker og merket stor forskjell på beina. Skal begynne med de snart igjen.

Her funka det fjell med gode kompersjonsstrømper. I forrige svangerskap begynte jeg med sånne strømper da jeg var 18 uker og merket stor forskjell på beina. Skal begynne med de snart igjen.
Aha. Fra apoteket eller? Blir ikke så fint til sommerkjoler i juli kanskje, men kan jo alltids ha de på hjemme da :p

Aha. Fra apoteket eller? Blir ikke så fint til sommerkjoler i juli kanskje, men kan jo alltids ha de på hjemme da :p
Du kan få støttesteømpebukse da, så kan du satse på en kjølig sommer :P

Anbefaler støttestrømper ja! Det er gull. Skyll de opp hver kveld de funker like bra dagen etter :)

Hos meg er det anklene som hovner opp, har skikkelige merker etter sokkene utover ettermiddagen :shifty:

Sliter med det samme, hjelper nå som jeg er 100%sykemeldt i sv skaps permisjon. Ds tråkker jeg ikke pp jobben, men kjøpe noen gode støttestrømper på apoteket:)

Har to par fra jiani sport som er helt fantastiske men jeg husker ikke hvor jeg kjøpte de siden de er fra forrige svangerskap. Min erfaring er også at de dyreste ikke alltid er de beste. Har ett par som kostet 600kr og de gir ingen støtte i det hele tatt :wtf:
Enig i at det kan være en utfordring med skjørt og kjole ja :hilarious:

Kompresjonsstrømper definitivt. Bodde i mine fra uke 26 og utover forrige gang. Kjøpte nylonstrømper, stay ups og de var gode som gull! Skylte de opp hver natt og på igjen neste morgen
Bildet er av de jeg brukte

Vedlegg

• Screenshot_20190516-200623_Chrome.jpg
    Screenshot_20190516-200623_Chrome.jpg
    18,2 KB · Visninger: 8
Jeg slet veldig forrige svangerskap. Hver mulige øyeblikk var bena opp. Og jeg sov med bena høyt hele natten.

Last edited:
Føttene og anklene plager meg... Må nok gå til innkjøp av noen strømper etterhvert :) Enn så lenge så hjelper det å ligge med beina høyt;)

Back
Topp