Hovne føtter

Majja83

Glad i forumet
Høsthjerter 2017
❤️ Augustlykke 2020 ❤️
Har hatt hovne føtter en stund, men ingen andre tegn på at noe er galt så har ikke grunn å tro at det er det nå heller. Hovner veldig vist jeg står/går mye.

Men det er stor forskjell på føttene. Har der noe å si? Og så gjør det ganske vondt i den foten som hovner mest. Er det vanlig?
 
Ville ikke sagt det er vanlig at den ene er større enn den andre. Har det vært sånn lenge?
Ville kanskje tatt kontakt med lege.

Jeg har en del vann i bena, i hvertfall når jeg står og går, men de er like stor.
 
Mine er ikke like store, men det tror jeg er fordi jeg brakk den ene for to år siden og den er full av metall, så den er større til vanlig også. Den gjør også mest vondt. Mye vann etterhvert er vanlig, men kommer det fort må det sjekkes har jeg hørt. Og hvis det er kun i det ene har jeg også hørt man bør sjekke ift blodpropp.

Lenge til neste kontroll? Ring og hør med legen/jm i morgen tidlig. Med mindre du er veldig bekymret, da ringer du føden for å høre hva de mener du bør :)
 
Skal inn på sykehuset på onsdag, så tenkte det kunne vente, så lenge jeg ikke har andre symptomer. Men kan jo ringe legen i morgen.

Hevelsen går ned når jeg har beina høyt en stund. Har blitt gradvis værre over føere uker, og henger sammen med aktivitet så tviler på det er noe akutt.
 
Skal inn på sykehuset på onsdag, så tenkte det kunne vente, så lenge jeg ikke har andre symptomer. Men kan jo ringe legen i morgen.

Hevelsen går ned når jeg har beina høyt en stund. Har blitt gradvis værre over føere uker, og henger sammen med aktivitet så tviler på det er noe akutt.
Ring legen i morgen du, ville nok jeg gjort i hvertfall siden du du er den er vond.
Skader ikke å ringe :)
 
Signerer de andre over her i forhold til størrelse og vondt og lege :p

Men... Den foten som er størst,e r den mye større en nden andre? Og er du fryktelig hoven? Jeg hadde veldig mye vann i kroppen med nummer to, og da hadde jeg også vondt - uten at det var noe mer enn vannet som gjorde det :)

Følg med på det, så regner jeg med magefølelsen din sier i fra rimelig greit om du ringer i kveld/natt/morgen :)
 
Tenker at siden det er en utvikling over lengre tid, og at hevelsen og smertene forsvinner når du hviler så høres det jo ganske fredelig ut. Så lenge den ene foten ikke er veeldig mye større, og du ikke får veldig smerter, at beinet blir varmt eller rødme i huden så høres det jo ok ut. Man kan jo ha litt dårligere sirkulasjon i det ene beinet, slik at det samler på seg litt mer vann enn det andre. Men ta det opp når du skal til legen! :) Den ene ankelen/leggen min er også mer hoven enn den andre, og den blir naturlig nok vondere også fordi den blir mer "sprengt".
 
Back
Topp