Hovne føtter..

Ønskedrøm

♡ mamma til tre skatter ♡
Septembermødre <3
Har fått veldig mye vann i beina i de siste dagene. Anklene er borte, tærne er langt "under" rista og leggene er som tømmerstokker!!
Ikke hatt ødem med de andre to (gikk ikke gravid på sommeren med de)

Blir det verre og verre, eller holder det seg jevnt som nå?! (hvor store kan føttene bli?) Nå sprenger det bak leggene og oppå risten.

Skal ikke til jordmor før om 2 uker, men skal måle bt på tirsdag.
Begynner på jobb igjen i morgen etter fire uker ferie, spent på om det forverrer føttene..

Hvordan opplever dere som har ødem det? Gjør dere noe spesielt "med" det? Jeg har ca 7 uker igjen!

Jeg er i uke 34 nå.
Jeg fikk plutselig masse vann i beina etter to dager med mye bilkjøring og ekstrem varme.
Beina mine så også ut som tømmerstokker og var hovne og vonde.
Men da jeg kom hjem gikk hevelsen ned igjen litt heldigvis etter å ha sittet med beina høyt og mange kalde fotbad i barnas basseng. Og så har jeg bare gått i sandaler. Har droppa sko og sokker. Prøver å drikke nok vann også. Det skal visnok hjelpe.
Spent på hvordan det går framover om jeg blir mere hoven..
Første gang jeg også går gravid på sommeren.
De to andre var født på våren/tidlig på sommeren, innen det ble så varmt. Så ny opplevelse..
Ganske så slitsomt.. :P

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Mine ben er også hovne! Verre ved mye gåing og bilkjøring :) Akkurat nå er det bedre siden det er helg og jeg har fått hvilt litt.. Heldigvis bare 1 uke igjen å jobbe før litt ferie :) Må tilbake på jobb noen dager etter ferien før permisjonsstart.. Er uke 33+1 i dag. Har kjøpt sånne kompresjonsstrømper, men orker ikke ha de på i varmen. Ellers prøver jeg kalde fotbad og ha bena høyt hevet, f.eks på sofaen. Men det er ikke så lett i løpet av arbeidsdagen...

Ja er veldig spent på hvordan det blir å starte på jobb igjen. Har ikke så mye muligheter til å heve beina i løpet av en dag (jobber i bhg) . ☺

Håper det blir bedre når det ikke er så varmt ☺

Mine har blitt verre og verre siste uka, og i helga kjente jeg det litt i hendene også. Har støttestrømper liggende, men orker ikke tanken i varmen. Spyler bena i kald dusj av og til, og prøver å sitte med de høyt når jeg kan. Og pumpeøvelser med bena (Bøye opp og ned i ankel)

Jeg kjenner det sprenger/svir oppå risten og bak (rundt akillessenen) Håper bare det ikke blir verre! Deilig nå som man slipper sokker og sko, tror det hadde blitt ubehagelig.
Bruker kun slippers (som passer såvidt) og ballerinasko!

For meg sprenger det hver kveld og ved stillesitting og bilkjøring. Tar jeg på støttestrømper slutter det å sprenge med det samme og beina går litt ned igjen. Sitter derfor med dem hver kveld. På dagtid hjelper det å gå /være i bevegelse og dyppe bena i kaldt vann.

Sent from my iPhone using BV Forum

Back
Topp