Hovne bein

Bebis88

Betatt av forumet
Julimammaer 2016
Hei er nå i uke 32+5 og merket i dag at jeg har fått litt hovent bein. Jeg har smerter i begge, men litt hovent i den ene. Noen som har opplevd det eller har det slikt? Er det noen som vet om det er normalt eller bør sjekkes ?
 
Det er normalt å hovne opp, spesielt når det er varmt og på slutten av svangerskapet.

Hvis du har andre symptomer som hodepine, så bør du sjekke opp om det kan være svangerskapsforgiftning.

Legg beina høyt når du kan, bruk Støttestrømper og ta kalde fotbad. Å drikke nok er viktig også.
 
Det er normalt å hovne opp, spesielt når det er varmt og på slutten av svangerskapet.

Hvis du har andre symptomer som hodepine, så bør du sjekke opp om det kan være svangerskapsforgiftning.

Legg beina høyt når du kan, bruk Støttestrømper og ta kalde fotbad. Å drikke nok er viktig også.
Tusen takk for gode tips
 
Alle tipsene du har fått over her, pluss å være litt i aktivitet. Gå over gulvet, sett på en maskin med klær, hent deg vann på kjøkkenet. Ikke bli sittende i sofaen for lenge i strekk :)
 
ImageUploadedByBV Forum1464982665.271261.jpg
Mine føtter ser tidvis sånn ut :( høyre er verre enn den venstre.. Jeg har piriformissyndrom som presser på isjiasnerven og har hatt strålinger og nummenhet nedover høyrebenet. Hos meg tror jeg dette er årsaken til at der ene foten er verre enn den andre.. Har lest at bekkenløsning kan gi samme symptomer.
 
Har fått hovne bein første gang i dag. Den venstre er mer hoven enn den høyre. Men begge gjør vondt litt. Tror det er pga varmen. Jeg tok en kaldt forbad med salt og det ble bedre. Håper det hjelper deg også ;)
 
Vis vedlegget 180603
Mine føtter ser tidvis sånn ut :( høyre er verre enn den venstre.. Jeg har piriformissyndrom som presser på isjiasnerven og har hatt strålinger og nummenhet nedover høyrebenet. Hos meg tror jeg dette er årsaken til at der ene foten er verre enn den andre.. Har lest at bekkenløsning kan gi samme symptomer.
Huff god bedring:/ ringte føden. Jordmor sa at jeg skulle se om det gikk over til i dag. Det har blitt litt bedre ser det ut som, men fortsatt veldig mye smerter:/
 
Huff god bedring:/ ringte føden. Jordmor sa at jeg skulle se om det gikk over til i dag. Det har blitt litt bedre ser det ut som, men fortsatt veldig mye smerter:/
Skal prøves, ja det er alt for varmt vær, kanskje det har noe å si. Skal prøves, takk for tips:)
 
Kjenner det begynner å stramme i beina men de er ikke mye hoven ennda
 
Back
Topp