Hovne bein allerede?

Jellyfish

Elsker forumet
Oppdaget til min store overraskelse at jeg hadde fått skikkelig tykke ankler da jeg skulle hjem fra ei venninne forrige kvelden. Hver ettermiddag/kveld siden har jeg sett at jeg er litt hoven i beina, men ser helt fin ut igjen om morgenen. Ikke hoven i hendene, og blodtrykk på 128/72 i forrige uke. Heller ingen proteiner på sist kontroll. Det er jo uansett litt tidlig med svangerskapsforgiftning når jeg bare er 20 uker i morgen, men er det vanlig å være hoven i beina så tidlig uten at det er SF? Er det flere enn meg som har det sånn? Og ikke minst - har dere noen gode råd?

Når jeg googler hovne bein og gravid finner jeg nesten bare om folk som er mye lenger på vei enn meg.

Hatt det slik siden uke 10 denne gangen. Merkelig nok er et tips å drikke mye vann, ha på støttestrømper og ha bena høyt når en sitter ligger :) Kan få det av å stå/gå mye

Har hatt sånt i flere uker, jm mener hos meg kan det være at mye ubalanse i kroppen da slita med mat og drikke, dehydrert i tillegg har fra før tendens å hovne lett opp. Hun sjekker hver kontroll hvordan de ser ut. Og nevnte at helt vanlig å begynne hovne opp tidlig og trenger ikke ha sammenheng med SF. . Hver mulighet du har, ha beina opp, støtte strømper. Drikke en del vann kan hjelpe men kan få mer i kroppen hvis ikke den kvitter seg med. Så det må du se hva kroppen din trenger enten mer vann eller vanlig :)

Merka i det siste at jeg dår det når jeg går mye eller når jeg trener. Drikker mye vann og har på støttestrømper så får det ikke så mye lenger :)

Back
Topp