Hovent tannkjøtt

tuffeluff

Elsker forumet
Marsipanene 2019
Hei allvitende mødre:) Ene gutten (15 mnd.) min er på 4.dagen med feber, og har de 2 siste dagene hovnet opp i tannkjøttet.. ser omtrent ikke tennene hans lengre. I dag blemmer og hovne lepper. Vil ikke spise eller drikke. Lukter stygt av munnen hans. Fortsatt våte bleier. Har tilbudt alt av vått og tørt, men han vil ikke ha noe. Blør lett i munnen. Har vært hos lege som sier det er virus og vi bare må se det an. Men er så fortvilende å se og høre på han.. Noen tips til lindring eller har vært borti dette selv?
 
Ville heller kontaktet tannlege(vakt), tann og tannkjøtting kan komme fort og være særdeles ubehagelig (og iblant farlig)
 
Kan jo høres ut som munn/hånd/fotsyke, men ci hadde det absolutt ikke så ille som dette og jeg ville kontaktet legevakt og høre hva de sier, evt ogsæ tannlegevakt. Er ganske ekstremt når du nesten ikke ser tennene hans synes jeg.
 
Høres ekstremt ut! forsøkt å kjøle ned? Gi han is feks for å se om d hjelper på hevelsen?
 
Synes også det kan høres ut som hånd, fot og munnsyke. Hvis han verken spiser eller drikker ville jeg kontaktet legevakt.
 
Vi var på legevakt i går (fredag) og de sa vi måtte bare se det an. Han ble jo selvfølgelig en turbogutt inne på legekontoret..

Han bare bare utslag i munnen, om det var hand, fot og munn sykdom ville han ikke hatt det flere plasser?

Han vil ikke ha is, ingenting.. i morges drakk han litt vann - så her krysses fingrene!
 
Vi var på legevakt i går (fredag) og de sa vi måtte bare se det an. Han ble jo selvfølgelig en turbogutt inne på legekontoret..

Han bare bare utslag i munnen, om det var hand, fot og munn sykdom ville han ikke hatt det flere plasser?

Han vil ikke ha is, ingenting.. i morges drakk han litt vann - så her krysses fingrene!
Vann med isbiter, kan det være noe?
Minsten her var hoven i tannkjøttet slik at vi nesten ikke kunne se den ene fortanna. Men skulle også bare se det ann, og det gikk tilbake etter et par dager. Men han hadde ikke feber eller noe annet da :shy:
 
Vi var på legevakt i går (fredag) og de sa vi måtte bare se det an. Han ble jo selvfølgelig en turbogutt inne på legekontoret..

Han bare bare utslag i munnen, om det var hand, fot og munn sykdom ville han ikke hatt det flere plasser?

Han vil ikke ha is, ingenting.. i morges drakk han litt vann - så her krysses fingrene!

når mine hadde det hadde de kun på føttene. Så tror det varierer litt. Men hvis verken fastlege eller legevakt tenker at det er det så ville jeg bare avventet litt.
 
Back
Topp