hovene øyne..

Heidi10+12

Gift med forumet
Johanne ble syk i natt.. fikk feber og nesa renner skikkelig..
nå er øya hennes ganske hovene og de renner ganske masse..
tenker litt på øyekatar..men aner jo ikke.
tenkte og se det ann litt utover dagen før jeg event ringe legen...

men dere som har hatt øyekatar.. åssen ser det ut, og hva er det og gjøre med?
åssen her formen ellers hvert??

Vi hadde øyekatarr på jesper hele forrige uke. Hvis det er bakteriell øyekatarr så merker du det... Da er det MASSE gule tråder rundt inni øyet, og de blir røde inne på øyet samt rundt øyet. Jesper så slik ut helt i starten, og det ble MYE verre enn dette:

Men så finnes det øyekatarr som kommer av virus også, og da er det litt mildere, samt at det ikke kan behandles. Da går det over med litt saltvann.

Sånn så ANton ut (sorry dårlig bilde) etterhvert ble begge øynene så hovne at han ikke kunne åpne de (her er bare det ene sånn).. Vi bare ringte legekontoret å fortalte hva det var, så la de ut resept i skranken til oss på øyesalve.. så det kombinert med masse rens med steril saltvannsoppløsning fikk orden i sakene...[:)]

Angelica ble hoven på øynene og det kom masse gul/grønt puss ut av det. I tillegg klødde hun seg hele tiden i øynene. Angelica fikk det sammen med en luftveisinfeksjon så formen var sånn "grei" ellers;)

De gir antibiotikadråper mot øyekatarr.
Men du kan jo prøve og bare skylle godt med saltvann og se om det hjelper også:)

det er ikke no gul guffe.. så da får jeg bare se det ann litt til..
håper det går over av seg selv!

men hvordan var formen til jesper a?
Johanne er i ganske grei form ellers.. litt slappere og skal helst kose på fanget, men prater og smiler..
hu ginr seg veldig mot øynene og hyler til innimellom.. så hu har jo tydelig vondt rundt der..

hu ville ikke ha grøt nå.. men fikk i hu nesten et helt beger med fruktmos..

Prøv å ta bort hendene hennes når hun prøver å gni. Det gjør bare vondt verre. Ikke lett jobb da. Ellers ville jeg absolutt anbefalt å kjøpe øyedråper av et eller annet slag, dette skyller øynene og hjelper nok mot rødhet pg kløe.

De på apoteket kan nok anbefale noen dråper. Jeg anbefaler gjerne visco tears eller oxyal, de er uten konserveringsmiddel. Vi har brukt begge til Matilda, men bruker nå kun visco ettersom vi får den gratis på resept.

TA har hatt øyekatarr to ganger, men har ikke vært hoven noen av gangene, kun full av gul/grønn guffe. Formen hennes har vært grei, men hun har hylt til en gang i blandt og hun har prøvd å gni seg enormt i øynene, så det har tydeligvis vært ubehaglig. hun hadde feber i tillegg, når hun hadde øyekatarr første gang.

ORIGINAL: Heidi10

det er ikke no gul guffe.. så da får jeg bare se det ann litt til..
håper det går over av seg selv!

men hvordan var formen til jesper a?
Johanne er i ganske grei form ellers.. litt slappere og skal helst kose på fanget, men prater og smiler..
hu ginr seg veldig mot øynene og hyler til innimellom.. så hu har jo tydelig vondt rundt der..

hu ville ikke ha grøt nå.. men fikk i hu nesten et helt beger med fruktmos..

Formen var dååårlig. Sutrete, ville ikke ha mat osv.. Hans øyne begynte med hovenhet, og så kom det gule utpå kvelden samme dag.. Håper ikke det er det Johanne har!

trur nok ikke det er det heldigvis.. hu er forstatt hoven og rød rundt øyet, men ikke på selve øyet..
det har heller ikke kommet no gul guffe.. bare masse tårer..

men hu har blitt mer og mer survette utover dagen.. sovet masse og skal bare kose..

Back
Topp