TuttiFrua
Glad i forumet
Blæ.... Igår fikk jeg nesten ikke av meg gifteringen. Føler jeg går på ømme puter under fotbladene og fingrene er stivere. Syns det er litt tidlig for min del og liker det ikke pga litt for høyt blodtrykk..
Mandag tok jeg kontakt med føden for jeg var så hoven, hadde hodepine og ekstremt sliten og trøtt. I tillegg hadde jeg noe tåkeslør forran øynene,så jeg ble litt bekymra. Møtte opp på føden og ble innlagt med en gang. Høyt blodtrykk og utslag på protein og leukocytter i urin, noe forhøyet urinsyre på preklamsiprøvene og en slags komplikasjoner/ hinder på en blodåre inn til livmora som hør at jeg er høyrisikopasient og kan fort utvikle svangerskapsforgiftning. Bare det var utrolig tøft å høre, en vil jo at alt skal være perfekt. Har begynt på blodtrykksmedisin og skal til hyppig kontroll fremover og ta det helt med ro. De gav meg modningssprøyte i forhold til om babyen må ut før tida så lungene er modne. Sjokk å bli innlagt sånn i all hast når man tar kontakt på eget innitiativ og så høre at du skal få modningssprøyte og mulig keisersnitt. jeg grein for å si det sånn, en blir jo så redd. Kom hjem igår og håper på det beste etter 4-5 dager på føden. Ta heller kontakt en gang for mye enn å engste dere jenter, det kan fort bli skummelt! :(