Hoven!!! *oppdattert* innlagt...

TuttiFrua

Glad i forumet
Blæ.... Igår fikk jeg nesten ikke av meg gifteringen. Føler jeg går på ømme puter under fotbladene og fingrene er stivere. Syns det er litt tidlig for min del og liker det ikke pga litt for høyt blodtrykk.. **************************** Mandag tok jeg kontakt med føden for jeg var så hoven, hadde hodepine og ekstremt sliten og trøtt. I tillegg hadde jeg noe tåkeslør forran øynene,så jeg ble litt bekymra. Møtte opp på føden og ble innlagt med en gang. Høyt blodtrykk og utslag på protein og leukocytter i urin, noe forhøyet urinsyre på preklamsiprøvene og en slags komplikasjoner/ hinder på en blodåre inn til livmora som hør at jeg er høyrisikopasient og kan fort utvikle svangerskapsforgiftning. Bare det var utrolig tøft å høre, en vil jo at alt skal være perfekt. Har begynt på blodtrykksmedisin og skal til hyppig kontroll fremover og ta det helt med ro. De gav meg modningssprøyte i forhold til om babyen må ut før tida så lungene er modne. Sjokk å bli innlagt sånn i all hast når man tar kontakt på eget innitiativ og så høre at du skal få modningssprøyte og mulig keisersnitt. jeg grein for å si det sånn, en blir jo så redd. Kom hjem igår og håper på det beste etter 4-5 dager på føden. Ta heller kontakt en gang for mye enn å engste dere jenter, det kan fort bli skummelt! :(

Uff.. Kjenner til det med hovenhet.. Klarer nesten ikke gå til tider, i alle fall ikke etter å ha gått i en halvtime eller mer.. Er fryktelig slitsomt :(

Huff kjenner til det der :( Har du veldig høyt blodtrykk eller ??

kjøpt meg støttestrømper nå... føler meg som ei gammel kjærring :P

Blodtrykket var 130/95 sist kontroll, så jeg er litt obs på andre symptomer. Vurderer en tur til jm på mandag for en ekstra sjekk. Føler som hele kroppen prikker, som om jeg har lopper i blodet...

uff, håper det går bedre. Og at babyen og du klarer et par uker til.
Hold oss oppdatert :D God bedring

Krysser det som er for deg herfra, dette klarer du emoticon

Oi så skummelt..... er det som er min store skrekk å få sv forgiftning.... har hatt litt høyt blodtrykk, men så er det gått litt ned. Men jeg er veldig obs på andre symptomer. Håper den lille i magen din klarer å holde seg der inne noen uker til. Skremmende å bli lagt inn sånn i all hast.

Uff.. Føler med deg, og forstår veldig godt hva du går igjennom nå. Det blir som et lyn-nedslag fra klar himmel.. Det er helt normalt at man fortrenger alle symptomene og innstiller/overbeviser seg selv på at dette er helt normalt. Det blir derfor et stort sjokk, uansett hvor syk man har vært i forveien. Dette var akkurat det jeg gikk igjennom. Heldigvis så er du komt så langt på vei at dette kommer til å gå helt fint! <3 Legene vet hva de gjør :) Bare pass på å informere dem om absolutt alt! Jeg heier på deg og den lille! Dette klarer du!

Klem emoticon

yeiks!!

Godt at du ringte føden!

Håper de kan ordne med blodtrykket og sånn at du kan reise hjem så den lille kan bo inni der noen mnder til !

Uffda! Håper situasjonen din bedrer seg snart. Ikke noe morsomt å gå å engste seg for den lille....

Takk for støttende kommentarer! Da har jeg vært innlagt siden mandag igjen, utskrevet Idag. Får ikke helt has på blodtrykket mitt, selv med dobbel dose medisin... Alle prøvene er ellers ok foreløpig, så håper jeg slipper å legges inn igjen neste uke....

Huffameg da... Håper blodtrykket holder seg på plass, så den lille får noen uker til inni der :)

Masse lykke til :)

Skummelt :(

Huff da...
dette hørtes skummelt ut.
Håper du får slappet mye av å alt ordner seg..

Lykke til, får være en liten trøst at den lille burde kunne klare seg fint nå, men håper da virkelig at alt ordner seg slik at du får beholde den lille i magen så lenge som mulig. Pass godt på deg selv og prøv å slappe av mest mulig. 

Back
Topp