Hoven og smerter

• Trådstarter Trådstarter
  • Opprettet Opprettet

Guest
Hei.
Jeg er 37 uker på vei. Den siste mden har jeg fått forferdelig mye vann i kroppen. Beina har vært hoven en god stund før dette, men armene og særlig fingrene begynte nå for en ca en mnde siden som sagt... Jeg hadde ikke brydd meg så mye om dette, hadde det ikke vært for de enorme smertene.... Jeg klarer ikke å kvytte hendene, jeg har "reumatiske" smerter, og nå har e til tider begynt å "dovne" bort. Har snakket med jordmor om dette, men hun sier dette er meget normalt.. Er det det? Jeg plages rett og slett...

Mvh Cecilie

Hei!
Jeg er 36 uker på vei, og har av og til fått hovne føtter en periode nå. Men den siste uka har også hendene/fingrene hovnet opp og det kjennes ut slik som du beskriver det. Det er vondt/ubehagelig å knytte hendene, da kjennes det i leddene. Samtidig virker det som om hele hånda er nummen på en måte. Av og til kjennes dette helt opp til albuene. I morges hadde jeg store problemer med å kle på meg bh'en...

Jeg har snakket med både jordmor og lege om det, og begge ga det samme svaret om at det var normalt og at det vil gå over etter fødsel. Det jordmor også sa var at enkelte ble så plaget med dette "syndromet" (husker ikke hva hun kalte det) at de fikk en slags skinne for å ha på hånda, og det skulle visst hjelpe. Hør om du kan få slike?
Så har jeg forstått at det hjelper å drikke mye vann når man er hoven i kroppen. Håper dagene går raskt fram til fødsel!:)

Back
Topp