Hoven nedentil

Mini85

Flørter med forumet
Jeg har hørt og forstått at det er vanlig å være litt hoven, men tror alt nedentil er trippel størrelse o_O det er ganske ubehagelig. Er det andre som har opplevd det og funnet noe som funker på å gjøre det litt bedre? Er ikke merkbar hoven i beina.

Sniker. Trening skal være bra. Liggende bekkenløft b.a. hjelper med blodirkulasjon. Unngå å stå eller sitte stille i lengre perioder.

Sniker. Trening skal være bra. Liggende bekkenløft b.a. hjelper med blodirkulasjon. Unngå å stå eller sitte stille i lengre perioder.
Takk, skal absolutt prøve bekkenløft om bekkenet tillater det :) Har spurt både fysio, kiropraktor og jordmor uten sørlig tips.

Takk, skal absolutt prøve bekkenløft om bekkenet tillater det :) Har spurt både fysio, kiropraktor og jordmor uten sørlig tips.
Oi, så rart fysioterapeuten ikke hadde noen tips. Jeg hadde problemer med det etter første fødsel, og da fikk jeg noen øvelser (b.a. bekkenløft) for å forbedre blodsirkulasjonen i område. Prøv å finne en fysioterapeut spesialisert i kvinnehelse/gynekologi.

Trening for hoven tiss tror jeg ikke hjelper. Dette er helt naturlig grunnet økt blodvolum. Veldig mange gravide får den berømte "bollemusen". Ingen ting å gjør med og den går tilbake etter fødsel. Mitt beste tips er å kjøpe bredere truser så hele tissen får plass.:hilarious:

Nedpress kan vel også gjøre at man føler seg litt ekstra hoven og vond.. Du har ikke det i tillegg?

Styrking av bekkenbunnen kan kanskje hjelpe litt. Det er i alle fall noe som er lurt å gjøre uansett. :)

Back
Topp