• Forumet vil være nede på grunn av nødvendig vedlikehold mars 18. juli kl. 00:00 til kl. 02:30.

Hoven lymfe

InLoveAndIHateIt

Forumet er livet
Desemberskattene 2014
Noen som har hatt det og det ikke har vært noe farlig?

Oppdaga i dag en hoven lymfe under armen, kjenner jeg ble litt bekymra da jeg føler meg frisk og rask.
Fødte for drøye 5 mnd siden.

Er bare en hoven og den er rund, rundt en cm i størrelse. Gjør ikke vondt.

"Dr. Google" skremmer jo dritten av meg :(

Hjelp :( lenge til tirsdag og legen min er på jobb!

Det er sjeldent lurt å lytte til Dr.Google. Han er veldig flink til å skremme. Håper her er noen med lignende erfaring som kan svare deg :)

Jeg vet mamma pleier å ha dette. De kommer og går og kan være under armen, på halsen eller i nakken. Har også ei datter som har dette over hele kroppen og legene mener det er normalt. Har undersøkt med ultralyd osv. De er ikke vonde. Det er ikke mamma sine heller.
Ikke Google. Det er så utrolig skummelt :-P
Når det er sagt bør man alltid sjekke sånne ting, men det es skjeldent noe farlig. Så lenge den er rund og bevegelig ville jeg roa meg ned :)

Jeg hadde hoven lymfeknute under armen som visste seg å være pga en betennelse i albuen. Du har ikke noe sånt, i fingre eller i armen?

Har du noe betennelse i brystet, sår på overkroppen eller noe?

Det er vanlig når man har vært syk i alle fall. Jeg fikk en svær hoven lymfe under armen rett etter fødsel. Jeg trodde nesten det var en melkekjertel som var på avveie, men legen sa det var lymfekjertel.

Som oftest er det ikke noe å bry seg om, men alltid greit med sjekk hos lege når man oppdager noe nytt :)

Back
Topp