Hoven i varmen

aninewe

Gift med forumet
Assistert-jentene
Junilykke2018
MayDay2021
Har hatt litt vann i kroppen en stund og det har kommet litt mer de siste ukene men idag ser det plutselig ut som at jeg har tråkket over på begge bein og leggene og fingrene er kjempestive og vonde! Noen andre som er blitt akutt hovne i varmen?

Har hatt litt vann i kroppen en stund og det har kommet litt mer de siste ukene men idag ser det plutselig ut som at jeg har tråkket over på begge bein og leggene og fingrene er kjempestive og vonde! Noen andre som er blitt akutt hovne i varmen?

Jeg opplevde det i går :rolleyes: hadde også litt vondt i øvre del av magen så ringte føden men de virka ikke noe bekymra :-) Hovenheten ga seg i løpet av dagen :-)

Kanskje ikke akutt hoven, men definitivt verre! Og stive fingre er velkjent - så vondt! :(

Har gradvis fått litt mer vann i kroppen, å merker det spesielt i dag. 23 grader ute og har se pølse fingrene og leggene...

Ja! Gått opp flere kg bare de siste par ukene[emoji30] forferdelig! Heldigvis er blodtrykk og urin fin[emoji28] men forferdelig ubehagelig!

Jeg som ikke har hatt noe særlig til ekstra vann i kroppen merker det nå. Men jeg skal ikke klage for det er bare at jeg får mer avtrykk av ringen og skikkelig dype sokkemerker. Er ikke direkte hoven, bare "puffy". :hilarious: Men blir spennende å se hvordan det blir nå når det kommer flere varme dager på rad.

Har aldri opplevd vann i kroppen eller å bli hoven heldigvis. Jordmor spør om det på hver time da, så det virker som om det er noe de vil vite om. Kanskje du bør ta kontakt med jordmor/fastlegen om det?

Har aldri opplevd vann i kroppen eller å bli hoven heldigvis. Jordmor spør om det på hver time da, så det virker som om det er noe de vil vite om. Kanskje du bør ta kontakt med jordmor/fastlegen om det?

Var hos jordmor på mandag og fikk 1-2 på skalaen på ødemer da :) men de har økt siden det så tenker at viss det fortsetter å øke i samme tempo så tar jeg en telefon. Er jo svangerskapsforgiftning de er redd for. Men kan ta et blodtrykk og sjekke urinen min på jobb på fredag:)

Hvis blodtrykk og urin er bra så er det nok bare på grunn av varmen. Jeg fikk førstemann i august etter en veldig varm sommer. Gikk med elefantføtter hele sommeren, men BT og urin var bra helt til siste dagene.. Da starta fødselen heldigvis av seg selv..
hoven selv, men var også på kontroll på mandag og alt fint!

Jeg blir aldri hoven i svangerskap vanligvis. Men tilogmed jeg har merka endring etter de siste dagene, spesielt beina og nesa :p

Har motsatt problem akkurat på fingrene, gifteringen er alltid for stor! Har forminsket den to ganger allerede... familiært problem...
Dvs, merker faktisk at ringen sitter litt bedre på fingeren nå enn vanlig... når babyen har fått gjort sin innsats på spisefronten pleier jeg å bli så skrapt på fingrene at ringen kjennes for tung for handa, blir alltid SYLTYNN på henda, ved kragebeinet og ved halebeinet når jeg har amma noen måneder, ingen andre steder da :p

Plutselig blitt litt hoven her og. Ble aldri det i forrige svangerskap. Bare litt hoven i føtter/ankler og fingre. Ubehagelig at man blir stiv/sprengt! Hjelper å legge seg med bena litt opp, greit at det ikke er så lenge til termin [emoji28]

Med 1,5 kilo opp på 6 dager så er det nok vannsamling på gang her ja, selv om jeg ikke er direkte hoven. Trøster meg med at DET forsvinner i alle fall rimelig greit etter fødsel. :hilarious:

Jeg har blitt så hoven i beina at jeg såvidt får på meg skoa. Har også hatt dobbelt syn, flimmer på øynene og hodepine.
Var hos legen istad, men både urin og blodtrykket var bra så legen virket ikke noe bekymret.

Jeg har blitt så hoven i beina at jeg såvidt får på meg skoa. Har også hatt dobbelt syn, flimmer på øynene og hodepine.
Var hos legen istad, men både urin og blodtrykket var bra så legen virket ikke noe bekymret.

Hmm.. hørtes ikke bra ut! Hva var blodtrykket?

Han sa bare at det var bra blodtrykk!

Du burde få målt blodtrykket ditt på nytt snart om du fortsetter å ha flimring, dobbelsyn og hodepine!

Ringene er tatt av, og strømpene setter dype innhukk. Men jeg får heldigvis ikke elefantføtter som ikke kommer inn i sko. Ikke så langt i alle fall :p

Back
Topp