Hoven i eine foten...

Villemoen

Forumet er livet
Har vore en del hoven i beina i det siste. Kan kun bruke ankelsokker. Sjøl dei
slakkaste plagg setter merker..
men i dag har det blitt verre. Høgre ankel er hoven, og venstre er mykje meir hoven.
Har ikkje nåke spes andre plager, bortsett fra at eg hadde litt vondt oppe i magen når eg sto opp..

Men synst det er så merklig at det er så stor foskjell på beina.. andre som har det sånn?

syns du skal ta kontakt med legevakt.. er foten rød eller har du smerter? kan sikkert være mye rart som er ufarlig, men det kan også være litt skumle ting. feks blodpropp, tror jeg da.. jeg hadde nok ringt legevakta og hørt om di synes legen bør se på d..

er ingen smerter eller rødhet, men trur eg ska ta meg en tur te legen i mårra kanskje, for sekje bra ut...
Men så lenge andre har hatt det, så er det kanskje normalt. veit ikkje.
Blodtrykket var greit for ei veke sia.. litt høgt, men ikkje masse..

jeg er også mye mer hoven i den ene foten enn den andre..
Er hoven i begge, men den ene er dobbelt av den andre.. Det gjør så utrolig vondt i huden nå for den sprenges snart :P
Har vært hos lege osv for å sjekke for svangerskapsforgiftning og det er ingen som har reagert på at den ene er større enn den andre..

Hvis du ikke allerede bruker det så kjøp snarest og begynn å bruke støttestrømper!! Det hjelper og har kjempebra effekt på hevelser, åreknuter etc og mot hovne bein.

akkurat som å se mine egne bein akkurat nå..[:D]

Den ene fungerer som plastelina, altså at jeg kan lage fingeravtrykk på foten, mens den andre er "tilnærmet normal"

sjå der ja!!! akkurat som her!
ser ut som bein som tilhører to forskjellige kropper!! hehehe

Sniker litt[;)]

Jeg spurte jordmor om akkurat dette. Jeg er selv plaget med at venstre fot er størren enn høyre. Og at den hovner lettere opp.. Jordmor mente at det kunne være mye som lå i klem, som gjorde at det ble slik. Så lenge man ikke har smerter i foten eller foten er missfarget, er det mest sannsynlig bare vann/hevelser.. Helt normalt[:)]

Men ring lege/jordmor om du er usikker. Bedre det enn å gå å lure[:D]

Klem

ORIGINAL: Patience

Sniker litt[;)]

Jeg spurte jordmor om akkurat dette. Jeg er selv plaget med at venstre fot er størren enn høyre. Og at den hovner lettere opp.. Jordmor mente at det kunne være mye som lå i klem, som gjorde at det ble slik. Så lenge man ikke har smerter i foten eller foten er missfarget, er det mest sannsynlig bare vann/hevelser.. Helt normalt[:)]

Men ring lege/jordmor om du er usikker. Bedre det enn å gå å lure[:D]

Klem

Takk :-) Alltid betryggande med sånne svar :-)

Det er forskjell på hendene mine. Høyre mye større enn venstre.
Vet ikke hvorfor det er sånn. Men uannsett så bør du kontakte legen i morra. Plutselig forverring av ødemer bør kontrolleres...

Back
Topp