Hoven i beina

Snartmammatilfire1979

Flørter med forumet
Andre som begynner å bli hoven i beina? Jeg er kjenner nå at beina er såpass hovne at jeg ikke får på meg skoene skikkelig. :(Tror nesten jeg har gått opp en skostørrelse. Hjelper ikke akkurat når det er varmt ute i tillegg. Men føler ikke leggene er særlig hovne, kun føttene. Plagsomt. Kan jo bruke støttestrømper, men føler det blir for varmt også.:confused: Men vurderer det siden de er blitt så hovne nå.

Støttestrømper anbefales, men du bør også måle blodtrykk og sjekke urin hos jordmor hvis du har hovnet såpass mye opp. Mange som opplever at en del av skoene blir trange på slutten, men spørsmålet er hvor trange, og hvor hoven du er:)

Enig med kobberfruen. Sist svangerskap måtte jeg på slutten bruke svigerfar sine vintersko, fikk ikke på mine. Har nå kjøpt et par ballerina sko i ett nr for stor, får se hvor lenge de holder.
Nå har jeg lavt stoffskifte, så jeg hovner litt opp i hender og føtter til vanlig også. Men ble fulgt opp av jordmor, så kan være lurt å få det sjekket opp der så man er sikker på at alt er i orden :)

Jeg er nett lik som deg :) kun de skoene som egentlig er litt for store som passer bena mine, men kjenner rett inn til beinet på leggen! Så ikke hoven noe annet sted (enn i ansiktet pga pollen).

Hadde ganske høyt blodtrykk sist kontroll også, men kommer ikke til å stikke innom for ny sjekk med mindre det er noe mer som hovner opp :) hadde ikke noe proteiner i urinen sist.

Jeg er og hoven, og 2 i ødem. Måtte opp i 41.5når jeg prøvde joggesko på butikken lørdag, bruker 39 til vanlig :p

Jupp! Lenge siden jeg kjøpte nye joggesko og Birkenstock i en strl større enn jeg bruker.
Med en gang det er varmt blir det mye verre.. Ligger med beina høyt.

Anbefaler virkelig å bruke støttestrømper. Det gjorde jeg hver dag de fire siste månedene. Litt lettere da med termin i mars selvsagt. Men hjertet trenger hjelp til sirkulasjonen når.vi hovner opp slik. I tillegg til at man reduserer risiko for åreknuter.

Er også hoven. Elsker helsesandaler og crocs når jeg er gravid. De passer altid og man trenger ikke å bøye seg ned for å få dem på. Gikk opp 1 str i sko med nr 1 og den str ble værende.

Støttestrømper anbefales, men du bør også måle blodtrykk og sjekke urin hos jordmor hvis du har hovnet såpass mye opp. Mange som opplever at en del av skoene blir trange på slutten, men spørsmålet er hvor trange, og hvor hoven du er:)

Har fått sjekket Blodtrykket og urinen min nå sist jeg var hos legen. Men alt er normalt. Nevnte også at jeg var hoven da, og hun så på de men mente at det var ikke så ille. Men skal til ny kontroll neste uke, så får ta det opp igjen da. Er mer hoven nå en sier jeg var hos legen nemlig. Nå har jeg bare 5 uker igjen til termin, så håper det ikke blir for ille før den lille kommer.

Støttestrømper og å drikke mye vann hjalp meg i begge mine svangerskap :)

Back
Topp