Hoven hånd!

Bkno7469872

Flørter med forumet
Er gravid i uke 35+4 og våknet nå på morgeskvisten i forbindelse med do besøk og oppdager da att min høyre hånd er hoven. Noe den ikke var før i natt.. dette kom helt plutselig. Hånden føles litt merkelig og det er kun høyre hånd og litt av armen. Bør jeg bekymre meg eller er dette normalt? Hilsen førstegangsgravid..

Du skal ringe fastlegen din og høre ved all asymmetrisk hevelse. Jeg fikk en veldig hevelse i ene foten og da gikk alarmen i hodet hans så det ut som (selv om jeg ytet flere plausible forklaringer). Måtte ta en blodpropptest (den er ofte riktig negativ og ofte feil positiv, men super til å utelukke blodpropp).

Det er nok helt sikkert ingenting, men ring legen likevel

Men det høres ut som karpaltunnelsyndrom! En kanal i handleddet som er for trang så blodet får vanskelig å passere. Får man det og plages over tid så må man operere opp kanalen.
Men! Det er noe som er vanlig forekommende hos gravide fordi de har så mye væske i kroppen, å det går tilbake etter at barnet er født :)

Ring legen din å hør hva de sier, men det er sikkert ikke noe farlig :)
Du lå sikkert bare litt lenge på hånden i natt og ble ekstra hoven. Men klart, det er litt skummelt å bli så nummen i fingrene, spesielt om det tar en stund før det forsvinner.

Lykke til :)

Det er greit å kontakte legen. Jeg fikk hovend høyre hånd i uke 30, den bar syk vondt, spesielt på natten og morgen. Klarer ikke lukke den igjen og fingrene sovner. Jeg har karpaltunnelsyndrom, tenkte det før jeg dro til legen, men greit å få det undersøkt:). Armen min er fortsatt vond og blir vel ikke bedre før etter fødsel.. Venstre har også begynt litt, men ikke like vond. Fått endel vann i kroppen.. Masse lykke til og god bedring:)

Back
Topp