Hovedopptaket i barnehagene

RBW

Flørter med forumet
Er det noen som vet hvilken dato i august barna begynner i barnehagen i forbindelse med hovedopptaket?
Sitter med skjemaene for endring av søknaden, skal endre til august og lurer på hvilken dato jeg skal velge....[:-]

ORIGINAL: RBW

Er det noen som vet hvilken dato i august barna begynner i barnehagen i forbindelse med hovedopptaket?
Sitter med skjemaene for endring av søknaden, skal endre til august og lurer på hvilken dato jeg skal velge....[:-]

Mandag 01 aug tenker jeg. 3-åringen min begynte 02 aug ifjor husker jeg.

Ok, så jeg søker fra 1. august ja... Tusen takk, da er det bare til å fylle ut skjemaet [;)]

Jeg spurte om det samme på Mai, fikk svar om 15. august (i Stavanger)... Jeg vet ikke jeg, men lurer på det samme (for Bergen da).

Man kan i prinsippet sette akkurat den datoen man vil barnet skal begynne. Alle kan ikke begynne 1. august, så om dere likevel skal ha ferie til 20. så går det helt fint ;)
Man kan også be om tidligere start, men det er ikke alltid det går - noen ganger fordi de ikke kan garantere ledig plass om ingen har sagt fra seg plass oppgitt ferie før overflytning. Noen barnehager tar ikke inn nye i fellesferien.

HEi! PRaktiseres veldig ulikt fra sted til sted om når barnehagestart for nye barn er. Ofte pleier det å være andre uka i august, men jeg ville skrevet første august hvis du ønsker det også satse på at du får starte så fort som mulig.

Jeg har egentlig søkt fra begynnelsen av april, men har nå forlenget permisjonen til oktober. Derfor vil jeg endre søknaden til hovedopptaket i august. Så det er egentlig ingen krise hvilken dato det er. Men eg satt nå den første aug, så får vi se hva det blir. Tror kanskje det kan være den femtende her også [;)]

Nytt barnehageår begynner 15ene august. Går jo selvølgelig ann å søke før. :o)

Her starter barnehageåret likt med skoleåret i alle fall :-) Men har du behov før søker du før, som andre sier kan det være ulik praksis

Back
Topp