Hotell og flaskebarn

shmack

Betatt av forumet
Hvordan gjorde dere det med koking av flasker når dere var på hotell? Kan man koke flasker i vannkokeren om det er skjulte elementer..? Blir de skikkelig rene da?

få tak i sterilisator...

Litt dyrt for et hotellopphold kansje, men en slik kunne dere jo skaffet dere?

http://www.elkjop.no/product/hus-hjem/personlig-pleie/babyprodukter/SCF274/philips-avent-dampsteriliseringsapparat

Finnes kanjse billigere varianter og, men var denne som poppet opp først[:)]

Hvor lenge skal dere være på hotell, vi hadde med nok flasker så vi bare skyllte dem, og kokte dem når vi kom hjem.

Vi fikk våre flasker vasket og kokt på hotellet. Leverte de da vi kom til frokost og fikk de igjen rene i løpet av frokosten. Så spør hotellet på forhånd om de kan gjøre det. [:)]

ORIGINAL: shmack

Hvordan gjorde dere det med koking av flasker når dere var på hotell? Kan man koke flasker i vannkokeren om det er skjulte elementer..? Blir de skikkelig rene da?

kan du ikke bare vaske di med zalo å varmt vann? så er det bare til å ta med såpe å oppvask kost[:)]

aldri prøvd selv, men ei venninne hadde med seg egen kokeplate og kjele. sånn kokeplate koster ca 300,- i norge. dette var i england, kan jo være de koker på kjøkkenet på hotellet om du spør.

ORIGINAL: Skravlemor

aldri prøvd selv, men ei venninne hadde med seg egen kokeplate og kjele. sånn kokeplate koster ca 300,- i norge. dette var i england, kan jo være de koker på kjøkkenet på hotellet om du spør.

Hahahaha! [:D] Litt tungvint å dra rundt med kanskje?

de ganger vi har vært på hotell og flasker/grøtskåler burde vaskes så har vi hatt med zalo og oppvaskbørste(også hatt med egen vaskebalje - men det var da vi var på campingferie), og vaska det sjøl. Men ville jo spurt om hotellet kunne vasket det så man slapp det. Tenker at for en kort periode så går det jo greit å vaske det for hånd [:)] 

Nå vi var i italia så hadde vi med oss en reisevannkoker.
Kokte opp vann og helte på flasker flere ganger.

Guttungen var 6 mnd på den tiden og det funka fett det

Jeg har en avent sterilisator til å ha i microen, genial!

Men kjøpte den etter jeg var på hotell tur, der maste jeg på kjøkkenet eller heiv de i vannkokeren og kokte det opp (skjult element).

Vi var med Kiel-ferga i fjor da snuppa var 6,5 mnd, da hadde vi med vannkoker til å koke vannet vi blandet mme med, og vaskekost og Zalo. Steriliserte ikke flaskene under den helga, og sluttet med det hjemme noen uker etter. I den alderen er de jo begynt å bli litt mere vant til bakterier og sånt fra gulv, leker og alt de putter i munnen, men om barnet er yngre tror jeg at jeg ville spurt hotellet om hjelp[:)]

Back
Topp