Hosting.

andrea93eb

februar 2014 Miss Avslappet♥
Februar 2014 - Skjult forum
VIP
Lillemor har begynt å hoste å nyse er selv enda litt syk så har blitt smittet av meg lurer på hva jeg kan gi til en 10mnd gammel baby for hosten ?

Ikke hostesaft og honning i alle fall. Jeg ville hørt på apoteket. God bedring :)

Barn under 2 år skal ikke ha noen ting uten samråd med lege ;)

Er det slimhoste så kan man gi solvipect etter samråd med legen. Det har vi gitt i ei uke nå til hun på 8 mnd, uten effekt. Vi pøser også på med saltvannspray uten videre effekt. Så nå skal vi til legen igjen for å høre om vi kan prøve noe reseptbelagt :p

Ikke hostesaft og honning i alle fall. Jeg ville hørt på apoteket. God bedring :)
Vet at man ikke ska gi honning å hostesaft takk skal til helsesøster imorn så får vell høre med henne :)

Barn under 2 år skal ikke ha noen ting uten samråd med lege ;)

åh det viste jeg ikke går vell like bra å spørre helsesøster

Er det slimhoste så kan man gi solvipect etter samråd med legen. Det har vi gitt i ei uke nå til hun på 8 mnd, uten effekt. Vi pøser også på med saltvannspray uten videre effekt. Så nå skal vi til legen igjen for å høre om vi kan prøve noe reseptbelagt :p
Huffda god bedring til lille :) her er det tørrhoste hun har.

Mot tørrhoste fikk vi ikke gi noe før hun ble 2år. Selv Noskapin som ikke er reseptbelagt skulle ikke gies til så små barn pga at man ikke vet sikkert hvordan konsekvenser medisinen kan ha på barnets utvikling. Min lege var iallfall ganske streng på akkurat det ;)

Mot tørrhoste fikk vi ikke gi noe før hun ble 2år. Selv Noskapin som ikke er reseptbelagt skulle ikke gies til så små barn pga at man ikke vet sikkert hvordan konsekvenser medisinen kan ha på barnets utvikling. Min lege var iallfall ganske streng på akkurat det ;)
Fant at yoghurt is hjalp litt etter hun hadde hostet

Ved slimhoste: redusere på melkeprodukter før leggetid, feks skive heller enn yoghurt. Mme/mm er ok. Sprøyte saltvann i nase før leggetid, gjerne sove med ull for å holde barnet varmt og godt over brystkassen, heve sengen, god lufting på soverommet, små slurker vatn ved hosteanfall.

Tørrhoste: passe på at det er kjølig på soverommet, gi vatn, saftis på dagtid, heve sengen.

Det er (desverre) normalt med hoste i inntil 8 veker ifm forkjølelse:(

Om barnet har feber i meir enn tre dagar og dårlig almtilstand er det lurt å ta ein tur til legen, dei kan skrive ut hostesaft på resept til små barn. Også viss det går veldig ut over nattesøvnen...
Eldste min var sju mnd første gang han fekk:)

Her har vi aldri fått noe for hoste før de har passert 2 år. Det er fryktelig slitsomt.
God bedring!

Back
Topp