Hostesaft?

LilleMy&miniMe

Glad i forumet
Marsboere 2020
Hei! noen som har brukt hostesaft mot tørr hoste i svangeskapet? Bronkyl eller dr.Bronwell kids and family?
er det noe vi kan ta nå i svangerskapet?

Ville ringt legen og hørt :-)

Du kan jo sjekke ut relis.no eller tryggmammamedisin.no :) Forskningsbasert kunnskap vedrørende medisiner og feks gravide. Sikkert greit å høre med egen lege uansett, i og med at ingen gravid-tilfeller er like :happy:

Venter på telefon fra legen, men tviler på at hun ringer nå. Leste litt på relis og sendte mld til tryggmammameds, men de svarer i løpet av noen dager. Så med det jeg leste på relis skal jeg driste meg å ta bronkyl tror jeg. Hosten er så ødeleggende

Sniker
Bronkyl er for slimhoste, ikke tørrhoste. Bronkyl skal hjelpe på å gjør slimet tynnere sånt at du klarer å hoste opp slimet (men ikke god dokumentasjon på virkning).

Hvis det klør i halsen, ta halspastill sånt at det ikke er så tørt i halsen. Drikk varm te med honning.

Sniker
Bronkyl er for slimhoste, ikke tørrhoste. Bronkyl skal hjelpe på å gjør slimet tynnere sånt at du klarer å hoste opp slimet (men ikke god dokumentasjon på virkning).

Hvis det klør i halsen, ta halspastill sånt at det ikke er så tørt i halsen. Drikk varm te med honning.
Du har et godt poeng der. Ser jeg skrev tørrhoste, mente egentlig slimhoste hvor slim sitter hardt fast og ikke løsner opp :hilarious:

Back
Topp