Hostesaft

TinyFeet

Betatt av forumet
Kan gravide ta hostesaft? Og i tilfelle hvilken? Noen som vet? Mannen er avgårde i dag så har sjangs til å sende han innom men kan ikke gå selv :P

Sist jeg var gravid og ville kjøpe hostesaft fikk jeg ikke lov på apoteket. Da fikk jeg beskjed om å kjøpe solbærsirup på matbutikk. Varme opp vannet og ha den veldig tykk. Gjerne med honning i. Men hørt om noen hostesaft på forumet tidligere. Vet ikke om det er resept på eller ikke

Ricola peppermynteTE, liker den ikke men er veldig effektiv! Kan og "sniffe" dampen og da blir nesen open.

I samråd med lege kan man bruke 'solvipect', fikk jeg beskjed om på apoteket. Så jeg har kun brukt dette før jeg skal legge meg, og kun i de mest intense periodene:)

Spørs om det er tørrhoste eller slimhoste du har, men hvis det er sistnevnte så skal gravide kunne bruke den som heter Tussin.

jeg fikk lov av legen min å bruke bronkyl når jeg var forkjølt sist.. (les jeg hostet slim til jeg mistet pusten og det var seigt så han så ikke på det som noen "fare" å bruke bronkyl i noen dager for å få løst opp slimet og slik at jeg kunne få hostet opp slimet lettere)

Sniker fra januar :)

Jeg var på legevakta med intens tørrhoste som ikke ville gi seg etter å ha svelget spytt i vranghalsen. Fikk cosylan av legen, med beskjed om at det gikk fint i begrensese mengder over en kort periode. Var mest pga avhengighet at det var lurt å være forsiktig. Tok bare to doser, til leggetid begge gangene.

Kan fint drikke solvipect :) Kan også anbefale fribol host/hals ekstra sterke :) De redda meg når jeg var dårlig ❤

Legevakta sa solvipect gikk bra. Men fikk ta liten dose cosylan av fastlege :)
Jeg hadde bronkitt.

Back
Topp