Hostesaft!

Spør på apoteket ;)

Vet at man kan få noe hostesaft, men er ikke sikker på hvilken. På apoteket skal de vite sånt, så det er jo bare å stikke innom å spørre hvis du ikke kan spørre legen.

Spør på apoteket ;)

Vet at man kan få noe hostesaft, men er ikke sikker på hvilken. På apoteket skal de vite sånt, så det er jo bare å stikke innom å spørre hvis du ikke kan spørre legen.
What she said :-)

Er et par typer vi skal holde oss Unna vet jeg, men de vet hvilke du kan bruke på apoteket :-)

Man kan bruke solvipect, fikk jeg beskjed om sist iallfall.

Jeg fikk en på resept hos legen.. Husker ikke hva den het, men trur du kan kjøpe den uten resept.. Så spør på apoteket,,

Det anbefales ikke når man er gravid fordi det finnes for lite data på bruken av det hos gravide!

Generelt anbefales ikke gravide å bruke hostestillende medisin med mindre det er helt nødvendig. Hostemedisiner som kan kjøpes uten resept har dessverre liten eller ingen effekt. Mange av de eldre hostemiksturene som kan kjøpes uten resept inneholder dessuten alkohol og eteriske oljer som gravide bør unngå.

Hvis den gravide likevel ønsker å forsøke en reseptfri hostesaft mot slimhoste, regnes for eksempel både Solvipect og Bisolvon trygge å bruke under graviditet så lenge ikke anbefalt dosering overskrides. Solvipect inneholder alkohol, men i små mengder.

Er det ikke alkohol i solvipect?

Jo, men mener jeg leste at det er like mye som i alkoholfri øl. Og det er hele innafor for gravide.

Jo, men mener jeg leste at det er like mye som i alkoholfri øl. Og det er hele innafor for gravide.
Jeg har fått beskjed om å ikke drikke alkoholfri øl fordi den ikke er alkoholfri, så jeg ville holdt meg unna hostesaft med alkohol uansett.

Men det er beskjeden jeg har fått fra min lege, så om andre har fått en annen beskjed må de jo forholde seg til det ;)

Back
Topp