Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
J fikk beskjed om at j ikke kunne ta den mot tørrhoste, men den mot slimhoste gikk fint. Spør de på apoteketKan man ta det når man er gravid?
Hoster til jeg kaster opp, og det er i grunn ganske kjipt![]()
Æsj. Er jo tørrhoste jeg sliter med. Får ta meg en tur på apoteket i morgen.J fikk beskjed om at j ikke kunne ta den mot tørrhoste, men den mot slimhoste gikk fint. Spør de på apoteket![]()
Var akkurat d j sleit m å....!:-/ men prøv no hoste tabletter av no slag, de som er på matbutikk funke litt iallfall...Æsj. Er jo tørrhoste jeg sliter med. Får ta meg en tur på apoteket i morgen.
Takk for svar dere!![]()
Fant en oppskrift på hoste te. Den skal være både søimløsende og hostedempende. Så da kan det jo hende at den hostedempende delen kan hjelpe deg
For tørrhoste finnes kun Noskapin ( på apotek i alle fall) som er resept fri. Og den må appsålutt ikke brukes av gravide.
Oppskrift på hoste-te:
1 liter vann
2 toppede spiseskjeer hele fennikel frø
1 toppet spiseskje timian
Tilberedning:
Kok opp vannet og la det småkoke. Tilsett først fennikel frøene. La disse småkoke under lokk (lokk er viktig!) i 15 minutter. Deretter trekk kjelen til side og tilsett en spiseskje timian. La dette stå og trekke i 3-5 minutter under lokk.
Hell gjennom sil og over på termos.
Drikk 3-4 kopper gjennom dagen og natten.
Viktig: Må ikke tilsettes søtsningsstoffer eller honning - drikkes som den er.
Kort om virkning
Fennikel virker slimløsende og hostedempende.
Timian virker også slimløsende og hostedempende. i tillegg skilles virkestoffet thymol ut i lungene og har lokal bakteriedrepende effekt. Dermed får man en slimløsende, hostedempende og bakteriedrepende effekt.
Tuuusen takk snille deg! Det skal jeg prøve ut i morgen. Må prøve å komme meg på jobb igjen - litt greit å ikke hoste og spy på pasientene mine![]()