Hostesaft?

lotti__s

Forelsket i forumet
Prinsen e 7 mnd kan han bruke hostesaft? hvilken?

Jeg har ikke noen tips egentlig, men jeg fikk med meg et eller annet på nyhetene her om dagen om at mange av hostesaftene som var reseptfrie på apoteket ikke funket og bare var veldig dyrt vann..
Så jeg ville ringt å hørt med et legekontor [;)]

gratulera me 7 mnd te lille prinsen dintenk at det e heile 7 mnd siden prinsane våras kom

men ang hostesaft. me fikk hostesaft (efedrin) på legevakte tidligare av ein lege. men når me va på legevakten på onsdag (då hadde Emilian sjikkelig stygg hoste). så anbefalte han legen så va der då å ikke bruka hostestaft (detta va spesielt efedrin da.) å bare gi vann istede. for det hadde lite virkning.

men go bedring te din lille prins. håpa han blir frisk te fredag

De anbefaler vel egentlig ikke hostesaft til små barn, men det gjelder hovedsaklig hostedempende hostesaft. Du kan i utgangspunktet gi slimløsende hostesaft. Jeg har gitt litt Bisolvon til Sarah, og jeg synes det hjelper mot slim.

har gitt bisolvon, var ikke mye effekt, men ike noe farlig å prøve.

ORIGINAL: mammalykke2

De anbefaler vel egentlig ikke hostesaft til små barn, men det gjelder hovedsaklig hostedempende hostesaft. Du kan i utgangspunktet gi slimløsende hostesaft. Jeg har gitt litt Bisolvon til Sarah, og jeg synes det hjelper mot slim.

Signerer denne. Det hjelper kanskje ikke mot selve hosten, men kan løse opp litt slik at det blir lettere å få opp og gir seg litt fortere. Hostedempende som noskapin o.l. skal man vel ikke gi før barnet er 2 år trodde jeg.

Takk for svar, har efedrin fra sist gang, men det er litt mer slim nå så kanskje eg ska prøve den Bisolvon [:)]

fikk beskjed om en kan bruke vanlig reseptfri på apoteket - bare følge dosering bakpå ift alder og vekt... men husk å gi hostedempende når han bare hoster tørrhoste..og slimløsende hosesaft når det er slim en ska få vekk..

Back
Topp