Hostesaft

Mamma til 2

Glad i forumet
Syns å huske det var en sort hostesaft man kunne gi til de små?
Solvipekt?
Vi har bare bisolvon og noskapin i kjøleskapet og det er jo for større barn, noskapinen hvertfall siden det er hostedempende.

Ok[:)] Da må jeg nesten kjøpe det. Han har blitt forkjøla igjen. Pottetett i nesa og masse hoste.
Var ett sant lite helvete å få han til å sove i natt....

trodde ikke vi kunne gi han det jeg??? jeg fikk beskjed på apoteket at vi måtte ha reseptbelagt hostesaft når de er under 1 år?!!??

Julian er blitt forkjølet igjen også-noe forb..... j....skap!!!!! [:@] gleder meg til sol og varme!

Vi fikk beskjed av lege på sykehuset at barn under 1 år ikke skal ha hostesaft..    men.. vet ikke om det avhenger av hvilken type hosesaft man gir.. hostedempende skulle de ihvertfall ikke ha..  slimløsende er jeg usikker på..

Vi var på legevakten på lørdag, da sa legen at vi kunne gi solvipect, men han sa at det var mer for smakens skyld. Skal man ha noe som funker er det reseptbelagt og de er ikke til så små barn...

Vi dro fordi han hostet så mye, og det knirket i brystet hans, feber på og av.. Men crp`n var under 8 og det var et virus som gikk fik vi beskjed om...

Fikk og beskjed om å ha det kjølig i soverommet og høyne sengen ved hodet 10 cm. Men det visste vi [:)]

Ja her satte vi to klosser under hodeenden, åpna vinduet og ga han en pute så det virker som han sov bedre etter vi gjorde det[:)]

Back
Topp