hostesaft til gravide?

Frøbert2016<3

Elsker forumet
jeg tror jeg omtrent hoster ut lungene mine..

Er det noen som vet hva vi kan ta? Jeg tør ikke ta noe som helst, men den kløa i halsen og slimet gjør meg snart sprø. jeg har ikke sovet ordentlig på 4 døgn :( Mannen vil at jeg skal til legen, men det syns jeg er unødvendig..
Vi har tussin, solvipekt og en til i skapet. Brystbalsam også.

men hva kan vi ta? :s
 
jeg tror jeg omtrent hoster ut lungene mine..

Er det noen som vet hva vi kan ta? Jeg tør ikke ta noe som helst, men den kløa i halsen og slimet gjør meg snart sprø. jeg har ikke sovet ordentlig på 4 døgn :( Mannen vil at jeg skal til legen, men det syns jeg er unødvendig..
Vi har tussin, solvipekt og en til i skapet. Brystbalsam også.

men hva kan vi ta? :s
Jeg har hatt luftveisinfeksjon de siste to ukene, og dro til legen, fikk beskjed om at det var ikke noe hostesaft for gravide, men jeg KUNNE få Cosylan! Men at det ikke var anbefalt for gravide å ta den, så han anbefalte meg å la det gå over av seg selv :) så her sitter jeg da å hoster fremdeles :) men varm te med nypeekstrakt oppi har vært litt lindrende :)
 
Du kan ta solvipekt :) Den sa legen eg kunne ta når eg hadde kraftig hoste :)
 
Jeg har hatt luftveisinfeksjon de siste to ukene, og dro til legen, fikk beskjed om at det var ikke noe hostesaft for gravide, men jeg KUNNE få Cosylan! Men at det ikke var anbefalt for gravide å ta den, så han anbefalte meg å la det gå over av seg selv :) så her sitter jeg da å hoster fremdeles :) men varm te med nypeekstrakt oppi har vært litt lindrende :)
varm te!! Den var ikke dum!!
 
Du kan ta solvipekt :) Den sa legen eg kunne ta når eg hadde kraftig hoste :)
ohh! da skal jeg jaggu unne meg litt av det når jeg legger meg. jeg er sterkt imot å ta medisiner med mindre jeg virkelig MÅ under svangerskapet (har prøvd i så mange år.. så jeg er livredd for å gjøre feil...), men når du sier at jeg kan det så stoler jeg på det <3 yay!
 
Jeg kjøpte bergensk brystbalsam i går, da jeg omtrent har hostet på meg ribbeinsbrudd. Det sa damen på apoteket var greit. Hun mente hun som farmasøyt ikke kunne anbefale meg den, da den inneholder alkohol. Men som hun sa, den kan sammenlignes med en alkoholfri øl hva alkoholinnholdet gjelder. Den sjansen tar jeg! I dag er formen betraktelig mye bedre! :)
 
Jeg og har vært skikkelig forkjølet med mye hoste og vond hals. Har brukt fribol halspastiller fra apoteket og varm te eller kokt vann med en skive sitron. Var hos legen og hadde høy CRP men fikk fortsatt ikke noe antibiotika eller hostesaft. Fikk bare beskjed om å ta Paracet når jeg fikk feber.
 
Back
Topp