Hostesaft til disse små

Mammaen til Malin

Forelsket i forumet
Noen som har gitt babyene sine hostesaft?

Har ei flaske her som heter hostesaft for barn, men på doseringen står det at de må være over 1 år. Har en gutt her som hoster hele natten, slik at han nesten ikke får sove, så skulle så gjerne prøvd å gitt han hostesaft å se om det ble bedre, men lurer veldig på om jeg kan gi det??? Noen som vet???

dette lure eg og på.. har en som hoster til han spyr.  får ikke i han mat for d kommer bare opp igjen..  er sååå lei.  legen sa d va hals betendelse og gikk over av seg selv..:(

Hmmm såg også det oppslaget om efidrin, ble derfor veldig overrasket da jeg snakket med legen nå i kveld, for hun anbefalte KUN efidrin til så små barn, de andre var ingen vits i å gi sa hun, det var ingen virkning til så små barn på di sa hun, fordi hosten satt lenger ned enn den hostesaften tar som man får kjøpe uten resept......

jeg har gitt. men husker ikke hva den heter. men spurte på apoteket og fikk noe jeg kunen gi henne.

Vi måtte til legen å få resept på efedrin når han var syk.. men ei venninne fikk tak i på apoteket som går til barn under 1.
Selvom apotek vi var innom sa det ikke fantes. Eneste rådet vi fikk der var solbær saft.. men det ville ikke Adrian ha.

ORIGINAL: Hønepøne09

Solvipect kan brukes til barn under 1 år[:)]

ja var nok den vi brukte, men problemet var at den er slimløsende, og det vi egentlig hadde behov for var hostestillende...

ORIGINAL: 3barnsmor*30

ORIGINAL: Hønepøne09

Solvipect kan brukes til barn under 1 år[:)]

ja var nok den vi brukte, men problemet var at den er slimløsende, og det vi egentlig hadde behov for var hostestillende...

Er slimløsende ja. Er det vi hadde her.

ORIGINAL: Holaha

Dette burde jeg kanskje sjekke nærmere opp før jeg uttaler meg om- men har hørt at det ikke er så bra å gi hostesaft til små fordi hosten har en funksjon, selvom den er slitsom og irriterende. Hadde også en liten som hostet til hun kastet opp, men legen sa dette hjalp med å få ut slimet som samlet seg opp, og at jeg ikke burde gi hostesaft.. Vet ikke jeg altså......

Solvipect er slimløsende og kan derfor gis, hostedempende hostesaft er vel det som ikke skal gis. Har kunn gitt Solvipect her, har heldigvis ikke hatt behov for noe annet (bank i bordet).

Har bare brukt efedrin, men den løste opp altformye slim..fikk nesten ikke puste.[8|]

Back
Topp