Hostesaft til 1 mnd gammel baby?

Thessa87

Flørter med forumet
Jentungen har fått slimhoste (influensa). Foreløpig bare litt, men i tilefell det blir verre. Finnes det hostesaft
for så små barn som kan løse opp slim? Eller skal ikke babyer ha sånt? [8|]

Finnes vel egentlig veldig lite hostesaft til barn under 1 år (sa de på apoteket ihvertfall...)

Så vidt jeg vet så skal de ikke ha sånt når er så små.
Ta kontakt med lege...
Å har hun influensa så ville jeg hvertfall tatt kontakt siden hun er så lita..Skummelt med influensa nå om dagene.....

ORIGINAL: *lillebrorimai*

Gutten min hadde luftveisinfekjon da han var 4 uker. Forferdelig å høre på når han var så tett. Vi fikk efedrinmikstur til han. Måtte få den på resept. Deb virket veldig bra! Ga han hver gang jeg hørte at han var skikkelig tett, og det løsna nesten med en gang.

Hmm, kanskje jeg skulle prøvd og fått tak i det? Er jo greit å ha noe liggende i tilfelle hun blir verre...

Fikk efedrin til Linnea når hun var rundt 1 mnd. Ga henne minst mulig, bare når hun hostet veldig på natta.

De har en slimløsende på apoteket som de kan bruke fra 0 mnd. 

ORIGINAL: Lille Lilla mumi

de gir ikke hoste saft til så små sånn med det første.
De små skal hoste opp slimet de får, ellers kan det jo samle seg og gjøre det ennå verre.

Det finnes jo to typer hostesaft. En som er hostestillende og en som er slimløsende. Man skal ikke gi hostestillende til hverken liten eller stor dersom man har slimhoste. Det skal bare gis ved tørrhose. Men de små må jo få hjelp til å løse opp slimet slik at de lettere kan hoste det opp!

Jeg fikk ihvertfall slimløsende hostesaft til min 4 uker gamle baby, og det hjalp han veldig!

På resept eller reseptfritt?

ORIGINAL: My_

De har en slimløsende på apoteket som de kan bruke fra 0 mnd. 

ok [:)]

Gutten min hadde luftveisinfekjon da han var 4 uker. Forferdelig å høre på når han var så tett. Vi fikk efedrinmikstur til han. Måtte få den på resept. Deb virket veldig bra! Ga han hver gang jeg hørte at han var skikkelig tett, og det løsna nesten med en gang.

jepp det samme her, god bedring

Jeg fikk efedrin til snuppa mi, det funket veldig bra, men måtte innom legen først

Back
Topp