Hostesaft i barnehagen

smash

Forumet er livet
VIP
Hver gang jenta mi på 5 har vært forkjøla, sliter ho med hoste lenge etterpå.
Gjerne 2-3 uker etter at ho har blitt frisk.
Legen sier ho har krupphoste, og at det eneste som hjelper er hostesaft.

Ho er selvfølgelig ikke i barnehagen når ho er forkjøla, men når ho har vært frisk et par dager, sender jeg ho, selvom ho hoster pga krupphoste.(det er ikke smittsomt)

Jenta mi sa i stad at ho hosta endel i bhg i dag, så jeg lurte på å sende med ho hostesaft i morgen.
Er det lov tro? At jeg gir hostesaften til en av de voksne, og ber de gi ho det 3-4 ganger i løpet av dagen?
Jenta mi blir sliten av å hoste sånn, men når ho får hostesaft, roer det seg med en gang.

I barnehagen jeg jobba i, måtte man ha med et skriv fra en lege om man ville at de ansatte i barnehagen skulle gi barnet medisin. Men jeg vet ikke om man trenger det i alle barnehager :)

I vår barnehage må vi skrive under på et skjema for at de skal ha lov til å gi medisin.Du kan jo høre hvordan det er i deres bhg.

Hmm, på noe så enkelt som hostemedisin?

Jenta mi har allerede vært hjemme fra bhg i en og en halv uke, så vil helst ha ho i bhg..
Ho vil det selv også! Men er jo ikke noe særlig om ho skal slite seg ut med den hosten...

esilenot skrev:
I vår barnehage må vi skrive under på et skjema for at de skal ha lov til å gi medisin.Du kan jo høre hvordan det er i deres bhg.

Måtte vi i vår også, den hun gikk i før da.
Har ikke vært aktuelt med medisin i den nye bhg.

smash skrev:
Hmm, på noe så enkelt som hostemedisin?

Jenta mi har allerede vært hjemme fra bhg i en og en halv uke, så vil helst ha ho i bhg..
Ho vil det selv også! Men er jo ikke noe særlig om ho skal slite seg ut med den hosten...

På alt av medisin var det i vår bhg hvertfall. Men hadde jeg vært deg, hadde jeg ringt barnehagen i morra tidlig og spurt. :) Kanskje det ikke er no problem å gi det uten legepapirer. :)

I den bhg der jeg jobber må man fylle ut et skjema bare der du skriver hvor mye man skal gi og din underskrift...

i bhg der gutten min går trenger de ikke det så det er forskjell men send det med :-)

Jeg må fylle ut et skjema.. hvor jeg skriver navnet på hostesaften.. hvor mange ml hun skal ha.. og klokkeslett..

Må ikke ha noe fra lege..

Takk for svar jenter!
Jeg tar med hostesaften i morgen jeg, også får jeg bare høre hva de sier!
Jenta mi kan jo ikke være hjemme i 3 uker pga denne hosten, så hadde vært snilt om de kunne gitt henne litt medisin!

det er sikkert ikke noe problem, du må sikkert bare fylle ut et enkelt skjema hvor du gir de ansatte lov til å gi dattern din medisin og hvor mye og ofte.

Back
Topp