LSførstegangs
Glad i forumet
Har noen erfaringer med forkjølelse, bronkitt og noe som fungerer mot slimhoste?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Takk for tipset, det er nesten akkurat hva jeg har drukket de siste dagene, sitron og akasiehonning. Blandet med litt sånn grønn boks med urtete i stedet for ingefær, (kommer ikke på hva den heter, ligger i senga ;-))Vet desverre ikke, siden jeg aldri har taklet hostesaft Men min magiske kur mot forkjølelse er å lage ingefær & sitron te!
- kok opp vann med litt stronbiter og fersk ingefær (gjerne revet i større biter som er lett å sile ut etterpå).
- tilsett litt honning, jeg bruker akasie.
- sil teen og nyt!
Godt for både kropp og sjel God bedring!
Takk for tipset, det er nesten akkurat hva jeg har drukket de siste dagene, sitron og akasiehonning. Blandet med litt sånn grønn boks med urtete i stedet for ingefær, (kommer ikke på hva den heter, ligger i senga ;-))
Hos legen nå.. Ja det er kjempevondt! Muskler og lunger er jo i klem fra førJeg ville ringt legen. Husker ikke hva jeg fikk da jeg var gravid. Men det er fryktelig slitsomt å hoste når man er gravid. God bedring
TakkJeg ville ringt legen. Husker ikke hva jeg fikk da jeg var gravid. Men det er fryktelig slitsomt å hoste når man er gravid. God bedring
Så bra. Det blir veldig trangt å skulle hoste ogsåHos legen nå.. Ja det er kjempevondt! Muskler og lunger er jo i klem fra før
Fikk ikke lov å ta noe som helst sa legen :-o iall verden tenkte jeg. Ikke engang reseptfritt var "lov" :-(Så bra. Det blir veldig trangt å skulle hoste også
Hmmm. Jeg fikk, og den var innenfor, men det kan ha blitt nye regler. Mamma bristet to ribbein av hostingen sist hun gikk gravid. Det var ikke særlig deilig å føde da.Fikk ikke lov å ta noe som helst sa legen :-o iall verden tenkte jeg. Ikke engang reseptfritt var "lov" :-(
Følte denne legen var veldig streng...Eg kan ikke skjønne at det er morfin i vanlig reseptfri hostesaft?Hmmm. Jeg fikk, og den var innenfor, men det kan ha blitt nye regler. Mamma bristet to ribbein av hostingen sist hun gikk gravid. Det var ikke særlig deilig å føde da.
Tror det er alkohol i den?Jeg brukte solvipect tror det var det den het. Reseptfritt
Solvipect er trygt for gravide sagt av fødelegen her til og med. Det er solvipect comp som er mindre heldig. Inneholder kodein som omdannes til morfin på lik linje som cosylan.Tror det er alkohol i den?
Gravide skal visst ikke ha eteriske oljer heller :-/
Har hostet i hele natt :-(
Oki.. Mulig legen min var litt streng da? Vanskelig å vite..Solvipect er trygt for gravide sagt av fødelegen her til og med. Det er solvipect comp som er mindre heldig. Inneholder kodein som omdannes til morfin på lik linje som cosylan.
Legen din var nok veldig streng, ja. Står til og med på flasken at den kan brukes under graviditet.Oki.. Mulig legen min var litt streng da? Vanskelig å vite..
Hmm. Jeg spurte han om solvipect og han bare "ikke lov" han ville heller jeg skulle komme tilbake i dag.. Sitter på venterommet holder på å sovne etter hostenatt. Våknet hver halv time for å hoste.Legen din var nok veldig streng, ja. Står til og med på flasken at den kan brukes under graviditet.
"Ingen uheldige effekter på fosteret er vist. Preparatet kan brukes av gravide i terapeutiske doser" - altså, at du følger dosering på flasken