Hoster og nyser

jeani

Elsker forumet
Ja det gjør min lille hele tiden, har pågått en uke nå. Hoster og harker som bare det.
Er det noen andre med babyer som hoster og nyser mye? Har dere noen ideer på hvorfor? ;)

Har vært hos legen også, var så bekymret for trodde ikke så små kunne bli syke. Han lyttet på lungene og lyste i halsen, men konkluderte med vanlig forkjølelse. Nå er det 5 dager vi var der og hun er ikke blitt bedre.
 
Begge mine er nesetett på 2. Uke nå. Litt av og på.. Hostet mye første uke og hadde til og med litt feber. Bare 38.7 så ikke sånn veldig høyt. Eneste som hjelper er å gi de saltvannsdråper og holde de passe varm. Går seg nok til. Med så små vil man fort merke om det er noe mer alvorlig da allmenntilstanden vil blir dårlig. Men om hun ikke slutter å hoste innen en ukes tid så er det jo greit å få henne sjekket på ny og tatt en crp. Men det går nå stort sett over av seg selv. Masse god bedring :0)
 


Ho Mor skrev:
Begge mine er nesetett på 2. Uke nå. Litt av og på.. Hostet mye første uke og hadde til og med litt feber. Bare 38.7 så ikke sånn veldig høyt. Eneste som hjelper er å gi de saltvannsdråper og holde de passe varm. Går seg nok til. Med så små vil man fort merke om det er noe mer alvorlig da allmenntilstanden vil blir dårlig. Men om hun ikke slutter å hoste innen en ukes tid så er det jo greit å få henne sjekket på ny og tatt en crp. Men det går nå stort sett over av seg selv. Masse god bedring :0)

off det er ikke noe gøy, og spesielt ikke når de er nesetette og skal ammes eller drikke fra flaske. Jeg tenkte å få det sjekket på tirsdag, men føler meg jo en smule hysterisk ;)
Takk og god bedring til dine også :)
 
Både jeg og mini har vært forkjølet i over to uker nå... Blitt bedre siste uken, men fortsatt tett om natten... Var så ille en stund at hun kastet opp pga slim i halsen og hoste, men apetitten var bra, og masse våte bleier...
 


R.T. skrev:
Både jeg og mini har vært forkjølet i over to uker nå... Blitt bedre siste uken, men fortsatt tett om natten... Var så ille en stund at hun kastet opp pga slim i halsen og hoste, men apetitten var bra, og masse våte bleier...


oi det var ikke bra!! Gikk du til legen for å avkrefte noe annet enn forkjølelse? Hoster mini om natten?
Mi hoster og styrer 10 ganger mer på natten, goodbye nattesøvn ;)
 
Jada, var hos legen andre dagen tror jeg det var. De lyttet på lunger og kjente på magen og så i ører og hals. Sa det var forkjølelse og at jeg måtte bare følge med videre på at hun spiser godt og har flere våte bleier i døgnet. Men synes det er rart at hun fortsatt er tett om natten... Nå er det jo gått to og en halv uke...
 
Hun hoster ikke noe særlig lenger, men blir tett i nesen og i området mellom nese og hals
 
Helt normalt at de nyser og slikt hele tiden. Nesen blir bombandert med masse nye partikler som den aldri har vært borti før. Derfor de nyser så mye. Hvis det kommer surkle eller hveselyd fra pusten i tillegg må det sjekkes opp ift en evnt luftveisinfeksjon.
 


Fru Slick Chick skrev:
Helt normalt at de nyser og slikt hele tiden. Nesen blir bombandert med masse nye partikler som den aldri har vært borti før. Derfor de nyser så mye. Hvis det kommer surkle eller hveselyd fra pusten i tillegg må det sjekkes opp ift en evnt luftveisinfeksjon.

Nysing er jeg innforstått med at er normalt, men var egentlig hosten jeg var mest bekymret over. For det hørtes til tider ut som en gammelmanns hoste, helt forferdelig. Men nå har lille snupp vært hos legen to ganger (en smule hønemor ja...) og det er ingenting alvorlig, bare en forkjølelse.

 
Back
Topp