Hoster. Noe som hjelper?

Gåte82

Glad i forumet
Oktoberfruene 2018
Jeg har i flere dager slitt med en lei hoste. Type mye slim om morgenen, men blir mindre og mindre utover dagen, men høsten vedvarer fordi det bare krever mer hosting for å få opp det lille slimet som plager. Prøver å drikke MYE vann. Er så sliten, og dette går utover nattesøvnen. Har så vondt i ribbein, og magen. Trolig støl og sår av all hostingen. Og halsen og brystet er også sårt.

Noen som har erfaring med hva som hjelper? Tror ikke det er noen medisiner jeg kan ta heller. Har i alle fall ikke funnet noe i felleskatalogen.

Ikke vært på apoteket og ikke pratet med legen.

Er redd for å gå i fødsel når jeg er så sliten. Orker ikke å hoste meg gjennom en fødsel heller. 2 uker til termin.

Ville hørt med legen om det er noe du kan ta som er slimløsende. Ellers er det jeg kan anbefale å ligge/sitte fremoverlent når du hoster. Jeg følte det hjalp veldig for å få opp slimet da jeg slet med samme før sommeren. Ikke alltid så lett med en stor mage da, men kanskje verdt et forsøk om du finner en ok stilling? :)

Hoster mye jeg også etter en forkjølelse, heldigvis syntes jeg godt med vann hjelper, og saltvannsspray til bihuler løser godt opp i systemet.

Har du prøvd Fribol sugetabletter mot hosting? De fås kjøpt på apotek og er trygge å bruke. Noen syntes de virker supert, andre ikke, men verdt et forsøk! Anbefaler disse: https://www.apotek1.no/produkter/fribol-hoste-hals-sukkerfrie-drops-sterk-60g-902353p
Er heldigvis ikke tett i nesen. Sliter være med slimhosten. Har prøvd fribol tidligere, uten effekt. Kan prøve igjen. Smaker helt grusomt da. Men nå har jeg kontaktet legen og venter på svar.

Ville hørt med legen om det er noe du kan ta som er slimløsende. Ellers er det jeg kan anbefale å ligge/sitte fremoverlent når du hoster. Jeg følte det hjalp veldig for å få opp slimet da jeg slet med samme før sommeren. Ikke alltid så lett med en stor mage da, men kanskje verdt et forsøk om du finner en ok stilling? :)
Har kontaktet legen nå i desperasjon og venter på svar. Takk, har prøvd forskjellige stillinger, men slimet kommer like fort tilbake. Er til å bli sprø av.

Har kontaktet legen nå i desperasjon og venter på svar. Takk, har prøvd forskjellige stillinger, men slimet kommer like fort tilbake. Er til å bli sprø av.

Håper verkeleg at du blir fort betre igjen!! Spesielt sidan du trenger å slappe av før fødsel :Heartblue

Fribol med smakstilsetning smaker bedre enn originalen, og er like effektive. Men håper legen din fant noe slimløsende til deg :)

Fribol med smakstilsetning smaker bedre enn originalen, og er like effektive. Men håper legen din fant noe slimløsende til deg :)
Det visste jeg ikke fantes. Må vel på apoteket i morgen da og teste.

Jeg har fortsatt ikke fått tak i noe som funker. Fikk time hos legen i morgen, men det var samtidig som timen hos jordmor. Den kunne jeg ikke flytte, for det var bare så vidt hun klarte å skvise meg inn. Legekontoret skulle ringe meg tilbake, men hørte ikke noe. Alt dette var etter tlf.tid hos legen, så jeg kunne jo ikke ringe tilbake selv. Synes det var vanvittig dårlig. Får belage meg på nok en natt med dårlig søvn.

Og i stad da jeg hostet, hørte vi et knekk/knas fra ribbeina. Ble først redd for at de brakk, men ble ikke mer vondt. Var bare så ekkelt.

Det visste jeg ikke fantes. Må vel på apoteket i morgen da og teste.

Jeg har fortsatt ikke fått tak i noe som funker. Fikk time hos legen i morgen, men det var samtidig som timen hos jordmor. Den kunne jeg ikke flytte, for det var bare så vidt hun klarte å skvise meg inn. Legekontoret skulle ringe meg tilbake, men hørte ikke noe. Alt dette var etter tlf.tid hos legen, så jeg kunne jo ikke ringe tilbake selv. Synes det var vanvittig dårlig. Får belage meg på nok en natt med dårlig søvn.
Joda, både lakris, sitron, blåbær og propolis. De kan også brukes til å lage te ;)
Mye drikke, gjerne varm - skal jo hjelpe.
Stikk innom apoteket, spør etter en farmasøyt og hør om de kan sjekke om bisolvon kan brukes :) Sjekker de relis så bør det være et ja der :)

Varmt vann, tilsatt honning, sitron og ingefær.
Og andre varme drikker som buljong, te etc.

Du får sikkert hjelp på apoteket til å finne halsdrops du kan suge på.

Joda, både lakris, sitron, blåbær og propolis. De kan også brukes til å lage te ;)
Mye drikke, gjerne varm - skal jo hjelpe.
Stikk innom apoteket, spør etter en farmasøyt og hør om de kan sjekke om bisolvon kan brukes :) Sjekker de relis så bør det være et ja der :)
Kjøpte den med sitron, og grøss. Synes den også var grusom, men absolutt bedre enn hoste.

Var på sykehuset til kontroll i går og da fikk jeg resept på cosylan. Det var selveste overlegen på føden som så jeg kunne ta det ved tørrhoste og solvipect ved slimhosten. Vet ikke hvor mye solvipect man kan ta, men cosylan kan jeg ta 2 ganger 5 ml.

Så i natt har jeg fått litt mer søvn enn på mange dager.

Var på sykehuset til kontroll i går og da fikk jeg resept på cosylan. Det var selveste overlegen på føden som så jeg kunne ta det ved tørrhoste og solvipect ved slimhosten. Vet ikke hvor mye solvipect man kan ta, men cosylan kan jeg ta 2 ganger 5 ml.

Så i natt har jeg fått litt mer søvn enn på mange dager.
Du kan ta mengde solvipect som står på flaska for voksne :)
Ja de smaker fortsatt blæ, men sitron er bedre enn original (hoste).

Back
Topp