Hoster i ett sett

Linnselusa

Elsker forumet
Hva synes dere jeg skal gjøre? Lillgutt sover og hoster i ett sett. Trodde han var våken og tenkte å gi han litt hostesaft (efedrin fra forrige gang han var forkjølet) men han sov som en stein. Men han hoster fryktelig mye og det kan umulig være bra søvn når han hoster hvert 5 min. Skal jeg vekke han å gi han hostesaft i håp om at han får en bedre natt eller skal jeg la han ligge å hoste hele natta? (Evt vente til han våkner).

Kjør på med hostesaft[:)] Ikke noe godt å ligge sånn og hoste når han trenger søvn..

ORIGINAL: nurkebassen

gi han hostesaft....men vist han går sånn lenge...må du sitte foten ned hos legen og be de lytte skikkelig på han.........de ville ikke høre på oss og det viste seg at hun hadde lunge betennelse....efedrinen hjalp ikke

Skal gjøre det! Er ganske flink til å stå på krava når det kommer til sånne ting. [8D]
Hosten begynte i går kveld så jeg avventer i hvert fall til i morgen. Han har vært snørrete en stund så det kan jo bare være en forkjølelse.

ORIGINAL: Nesing

Har du god erfaring med Efedrin på kveldstid til gullet fra tidligere, Linnselusa? En av bivirkningene er nemlig at de kan få søvnproblemer når de bruker denne medisinen, bare sånn at du er klar over det. Bedre å bruke den på dagtid. Jeg har den til meg selv, men den skal jeg IKKE bruke på kveldstid! [&:]

Har kjøpt Bisolvon til ham, dersom han skulle ha behov for hostesaft ved slimhoste. Ikke prøvd den enda, men har den i tilfelle. Den er jo reseptfri da, så sikkert ikke sååå bra.

Har ingen erfaring med effedrin over hodet! Har gitt han litt nå og han sovnet igjen. Har hostet mye mindre. Vet at en bivirkning er uro og søvnproblemer, men var litt desperat nå. Han hostet så og si hele tiden.
Har du noe annet enn efedrin å anbefale? Er litt skeptisk til det egentlig! Ser du har skrevet Bisolvon, men har du erfaring med denne ved kraftig hoste?

ORIGINAL: Nesing

Ikke farlig å bruke Efedrin, Linnselusa! Bruk den så lenge den har effekt du, men vær bare klar over at den kan gi søvnproblemer (efedrin blir av og til benyttet av idrettsutøvere som doping. De kan trene og prestere omtrent i det uendelige nettopp fordi man ikke kjenner at man blir trøtt på samme måte. Selvsagt ulovlig i bruk på den måten!). Kanskje forsøke Bisolvon? Den er jo for småttiser og er reseptfri (men igjen, da har de en tendens til heller ikke å ha særlig effekt....). Ellers vet jeg egentlig ikke, dessverre.

Håper gullet er frisk og rask igjen snart! God bedring til ham! [:)]

Takk for hjelpen Nesing! Hva skulle jeg gjort uten deg her?
Ser ut til at efedrinen har hjulpet en del nå. Regner med at han ikke våkner til om en time eller to...?!? *Håper håper*

Måtte opp en times tid i natt. Sovnet heldigvis til slutt, men han var lys våken lenge. Han holdt det gående 3 timer her en annen natt så jeg var virkelig bekymret da han våknet.

Back
Topp