Hoster blod 2 år!

millemarie

Forelsket i forumet
Dattera mi har hosta så mye i det siste at det kom litt blod på madrassen i dag tidlig. Har skjedd før også men da mente samboeren at hun kanskje hadde biti seg i kjakan.

Er dette vanlig at skjer småbarn når de hoster mye? Eller bør jeg sjekke det ut..!? Var veldig lite:) Spør dere her inne som har litt barneerfaring:rolleyes:

Aldri skjedd her og min hoster til han kaster opp flere ganger i året. Så jeg ville sjekket det ut. Mest sannsynlig så er det jo ingenting, sprekt en liten blodåre eller biti seg, men bedre å være på den sikre siden tenker jeg

Eg hosta så mykje at det blødde. Måtte ta røntgen, så det er viktig at lege sjekke.

Ingen av mine har noen gang hostet opp blod, da hadde jeg ringt legen. Har hosta til de spydde men ikke blod

Ville sjekket det ut ja, aldri hørt om blod hos små barn pga hoste. Og det har skjedd før? Dette er samme barnet som hadde litt blod ved bleieskift for en mnd siden? Var det urinveisinfeksjon sist?

Dattera mi har hosta så mye i det siste at det kom litt blod på madrassen i dag tidlig. Har skjedd før også men da mente samboeren at hun kanskje hadde biti seg i kjakan.

Er dette vanlig at skjer småbarn når de hoster mye? Eller bør jeg sjekke det ut..!? Var veldig lite:) Spør dere her inne som har litt barneerfaring:rolleyes:
Sier egentlig seg selv at hvis du ikke vet hvor blodet kommer fra, at du bør kontakte lege...lite eller ei, det er ikke vanlig.

Last edited:
Det som er vanlig hvis de hoster veldig mye og kraftig er at de kaster opp, blod er ikke vanlig. Hvis det var veldig lite, ville ikke jeg kontaktet lege. Hender innimellom at jeg finner bitte litt blod på lakenet til ungene uten å vite helt hvor det kommer fra. Men hvis det er snakk om hyppige blødninger dere ikke vet hvor kommer fra (på laken, på tøyet, avføringen) så ville jeg kontaktet lege.

Ville sjekket det ut ja, aldri hørt om blod hos små barn pga hoste. Og det har skjedd før? Dette er samme barnet som hadde litt blod ved bleieskift for en mnd siden? Var det urinveisinfeksjon sist?
Ja stemmer, huska du det?
Kan det ha en sammenheng da..?
Kjøpte slike urinposer men fikk ikke det til og det gikk over.

Ja stemmer, huska du det?
Kan det ha en sammenheng da..?
Kjøpte slike urinposer men fikk ikke det til og det gikk over.
Jeg husker det ja, og har lurt på hvordan det gikk. Jeg tenker at du har et lite barn der det ved tre tilfeller nå er blitt oppdaget blod i underliv og munn, der dere ikke vet årsaken. Sist skrev du at hun gråt mye ved legging og tok seg til bleien, og generelt slet med å sovne om kvelden. Jeg hadde bestilt legetime, jeg er bekymret for datteren din :Heartred
Sover hun alene til vanlig? Ville hvertfall ha hatt henne på rommet med dere frem til dere finner mer ut hva som kan årsaken.

Ikke normalt med blod, nei:happy118 Så du bør absolutt ta kontakt med fastlegen, så dere får sjekket hva det er. Kan være helt ufarlig som et lite blodkar som er sprekt eller noe slikt, men kan også være motsatt! Så ja, barnet bør bli undersøkt av lege.

Jeg husker det ja, og har lurt på hvordan det gikk. Jeg tenker at du har et lite barn der det ved tre tilfeller nå er blitt oppdaget blod i underliv og munn, der dere ikke vet årsaken. Sist skrev du at hun gråt mye ved legging og tok seg til bleien, og generelt slet med å sovne om kvelden. Jeg hadde bestilt legetime, jeg er bekymret for datteren din :Heartred
Sover hun alene til vanlig? Ville hvertfall ha hatt henne på rommet med dere frem til dere finner mer ut hva som kan årsaken.
Helt enig! Blir skikkelig bekymret, faktisk. :( Det der kan umulig være normalt... Jeg ville definitivt bestilt time til lege for en grundig sjekk.

Bestilt legetime ja. Hun er jo i fin form, men har lagt merke til at hun har en stygg hoste. Kan være det er noe blodkar som sprekker når hun hoster mye. Får håpe det er noe ufarlig. Blir redd nå. Håpa dere het inne skulle si det er vanlig det kan være litt blod om de hoster mye, men skjønte det var uvanlig. :Heartred

Bestilt legetime ja. Hun er jo i fin form, men har lagt merke til at hun har en stygg hoste. Kan være det er noe blodkar som sprekker når hun hoster mye. Får håpe det er noe ufarlig. Blir redd nå. Håpa dere het inne skulle si det er vanlig det kan være litt blod om de hoster mye, men skjønte det var uvanlig. :Heartred
Når har du fått legetime da?

Hadde legetime nå, men legen mente vi skulle se det an. At han ikke var bekymra for henne.

Han bare lytta på lungene thats It.
Så sa han at lungekreft og slike ting er først og fremst eldre (jeg nevnte ingen sykdommer, sa bare at hun har hosta opp litt blod siste mnd og har en stygg hoste)
Ble litt oppgitt, burde han ikke sjekker mer??
Han sa jeg skulle se an i tre uker til og evnt ta bilder av det.

Det med blod ved bleieskift skjedde to dager på rad og ble deretter borte så det har nok ingen sammenheng. Var sikkert en forbigående greie.

Back
Topp