hoste..

LeneH

Forelsket i forumet
Andreas har blitt forkjølet igjen (!) tredje gangen siden han ble født !!! denne gangen har han hoste med også, våknet med det i hoste.. Det surkler når han puster og han når han hoster hører vi at det er slim, og det er helt løst om dere fortstår.. Han har ingen feber.. Er dette noe jeg bør bekymre meg for? Bør jeg kontakte helsestajonen?[&o]

nei det virker ikke som om det plager han noe særlig.. hoster og nyser litt innemellom.. hoster to ganger da han sov i to timer her i sted..  skal jeg bare av-vente å se det litt ann.. en venninne av meg som snakket noe om noe RS virus som gikk pluss kikhoste som var kommet stekt tilbake..får jo helt angst her jeg sitter [:(]

Thea har blitt sjuk og her.Begynnte igår med rennende nese og hoste..
Hadde litt feber før idag men borte no heldigvis.
Inatt var ho heilt tett i nesen,hadde heldigvis nesedråper[8|]

Vi kontakter ikkje helsestasjonen no siden ho ik har feber...Men stiger den langt opp ringer vi....[8|]

Andreas har ingen feber og allmentistanden er slik den pleier å være, en sol hele dagen hihi.... merket at når han gulper så kommer det slik også til tider, men dette gjør vell ingen ting eller?...
Da av-venter jeg å ser om han får noe feber med det.. blir vell barneklinikken eller legevakten om man skal ha noe form for legehjelp nå i romjulen eller?

ORIGINAL: Jm84

Thea har blitt sjuk og her.Begynnte igår med rennende nese og hoste..
Hadde litt feber før idag men borte no heldigvis.
Inatt var ho heilt tett i nesen,hadde heldigvis nesedråper[8|]

Vi kontakter ikkje helsestasjonen no siden ho ik har feber...Men stiger den langt opp ringer vi....[8|]

Ser ut til at det er tiden for forkjølelse med hoste .. er vist flere som hoster her inne har jeg lest.. Håper Thea kommer seg fort og at det ikke blir noe mer feber [:)]

Ja vi venter og å ser ann formen utover kvelden....Stiger feberen masse igjen ringer vi..[8|].Legevakten er vel tilgjengelig i julen ja.

Uff er så skummelt når desse små blir syke,får ik ro på meg her eg når ho e slik...[8|]

ORIGINAL: høstjenta

ORIGINAL: LeneH

Andreas har ingen feber og allmentistanden er slik den pleier å være, en sol hele dagen hihi.... merket at når han gulper så kommer det slik også til tider, men dette gjør vell ingen ting eller?...
Da av-venter jeg å ser om han får noe feber med det.. blir vell barneklinikken eller legevakten om man skal ha noe form for legehjelp nå i romjulen eller?

Legevakten man kan ringe i romjulen ja.
God bedring til Andreas!

Takk for det høstjenta ..

En ting jeg lurer på.. Når har babyer feber? mener, hvilken temperatur må de opp i for at det kalles feber? Tok tempen på Andreas rett etter at han hadde badet, da var den 37,8..brukte kanskje litt varmt vann i baljen, så tenkte at jeg skulle måle igjen før han la seg, så en 45min, etter hadde han 37,7.. er dette feber?[&o] hva bør jeg i så fall gjøre?

Mine to små knøtt har vært en del forkjølet, hatt hoste og egentlig det meste føler jeg.... Jeg har vært hos både legevakt, fastlegen og ringt helsestasjonen og så lenge de ikke har feber eller plages veldig er det ikke så mye å gjøre. Vi ble anbefalt å kjøpe saltvanns dråper, og slik nese "suger" så du kan suge ut snuen på de. Feber regner jeg når den stiger over 38. Hvis du synes den lille virker som den plages av dette, og er redd for feber gi en paracet. Bygg også gjerne opp madrassen litt inatt. Masse god bedring, uff er aldri kjekt når våre små er syke.  

Jeg må tilføye at de mistenkte også RS virus på litle jentå mi, men det var det heldigvis ikke, og begge har gulpet opp masse slim flere ganger. Du kan trygt si de har vært veldig masse forkjølet, var jo nesten over en 1mnd i strekk her forleden[&:][&:] Litt bekymret mamms her da ja.....

ORIGINAL: karri78

Mine to små knøtt har vært en del forkjølet, hatt hoste og egentlig det meste føler jeg.... Jeg har vært hos både legevakt, fastlegen og ringt helsestasjonen og så lenge de ikke har feber eller plages veldig er det ikke så mye å gjøre. Vi ble anbefalt å kjøpe saltvanns dråper, og slik nese "suger" så du kan suge ut snuen på de. Feber regner jeg når den stiger over 38. Hvis du synes den lille virker som den plages av dette, og er redd for feber gi en paracet. Bygg også gjerne opp madrassen litt inatt. Masse god bedring, uff er aldri kjekt når våre små er syke.  

Jeg synes det er så ekkelt når han hoster og sånn, og når jeg ikke vet hvor grensen for feber og ikke feber går.. og at jeg ikke vet hva jeg skal gjøre om han får feber.. skal jeg gi febernedsettende med gang, eller skal jeg vente.. hva kan jeg gi han av drikke, kokt vann?[:(]er ikke alltid like lett å være førstegangsmamma.. tusen takk for støtten og hjelpen og at dere svarer på maset mitt..

kokt vann kan du gi, å hipp sin juice. den e fra 4 mnd.
men æ blanda ut den juice m litt vann sia ho ikkje har fådd så mye
sånn før. at smaken ikkje blir førr streng liksom[:)]

Back
Topp