Hoste....

*baby.i.magen*

Flørter med forumet

Min lille prinsesse på litt over 7 mnd hoster sååå mye på natten. Dette vekker henne og det blir veldig urolig søvn.

Dette har hun gjort i ca 2 mnd nå. Hun HAR vært forkjølet, men dette er lenge siden nå. Hodeenden på sengen er bygget opp et hakk. 

Jeg har fleecepledd som en "kant" (så hun ikke ruller om natten) i sengen. Det er også fleecepledd i begge vognene. Kan hun reagere på dette???? Siden hun også hoster litt når hun sover i vognen.

Noen tips på hva jeg kan gjøre????

Eller hva som kan være årsaken til dette????

Jeg har egentlig ikke peil, men ser for meg at fleece kanskje kan trekke til seg en del støv?
Mulig jeg tar feil altså.
Jeg har alltid brukt bomull i sengen til ungene, synes det er "renest" liksom.

fleec trekker til seg en del støv så kan være derfor

men det kan være andre årsaker til nattlig hoste også som astma er typisk med nattlighoste

Jeg hadde prøvd å fjerne fleec teppe og sett hvordan det da ble. Hjelper ikke det så ta å prat med legen

Hosten kan henge lenge igjen altså, men jeg tror nok jeg ville tatt en tur til legen for sjekk. Vi hadde samme problemet med frøkna i nesten 2 år og alle legene trodde hun hadde bronkitt eller astma (astamed funket ikke). Så da dro vi til ØNH-spes og da ble det mandel og polypp-operasjon. Etter det så funker det fint å gi bisolvon hostesaft i noen dager så forsvinner som regel hosten helt (hvis det er slimhoste da).

Når hosten har vedvart så lenge, så tar man barnet til legen en liten tur. Satser på at det bare er noe forbigående, men man burde sjekke det ut.

Hosten sitter lenge i den, ikke noe godt for de små kroppene nei! Vi bruker bricanyl når han får sterk hoste/falsk krupp om natten, hjelper godt :) Dersom hun snorker mye kan det være tegn på polypper og store mandler :) Bare å ta turen til legen dersom du er usikker!

Lykke til :)

Back
Topp