Hoste på de små

Mamma-til-to-skatter

Elsker forumet
Sensommerbarna 2016
Desemberlykke 2018
Hva kan vi gi?? På hostesaft står det bare; "små barn" Men hva er små barn??  Eller er det noen som har noen gode tips? Her hoster lillegutt heeeeele tiden, og får ikke sove mye på natten[:(]

sist snuppah hadde hoste fikk vi en egen hostesaft til henne.. Efedrin heter den... skal til legen idag også for hun har fått det igjen..bare verre denne gangen med feber og snue i tillegg[:(]

jeg hadde eventuelt ringt legen eller noe før jeg ga de små noe slikt... det pleier å stå i pakningsvedlegget også..rådfør deg med lege før bruk eller noe sånn[:D][:D]

Vanlig hostesfat er ikke for de små,må høre med legen.

her hosta og hosta lille gutt, viste seg å være bronkitt så vi fikk bricanyl, virket bra den..

apoteket anbefalte bisolvon. står ikke te småbarn på eine siiden men dosering til spebarn på andre siden.

Vi fikk anbefalt solvipect da Marius var syk. Og vi bruker den litt nå for han sliter med å roe seg på kvelden pga hosten[:(]

Bisolvon skal ikke brukes til barn under 2 år fikk vi beskjed om, men solvipect hjalp litt for oss.

ORIGINAL: Gedine87

sist snuppah hadde hoste fikk vi en egen hostesaft til henne.. Efedrin heter den... skal til legen idag også for hun har fått det igjen..bare verre denne gangen med feber og snue i tillegg[:(]

jeg hadde eventuelt ringt legen eller noe før jeg ga de små noe slikt... det pleier å stå i pakningsvedlegget også..rådfør deg med lege før bruk eller noe sånn[:D][:D]

Efedrin har faktisk ingen dokumentert virkning, dette sa legen til meg. Bør også lese denne før en evt gir det.. De har skjerpet inn reglene for å gi efedring, flere leger nekter å skrive det ut nå faktisk..

http://www.klikk.no/foreldre/dinbaby/article637210.ece

I visse tilfeller så kan faktisk små barn også få cosylan (som inneholder etylmorfin), men de vil bli veldig slappe av den da, og det er snakk om veldig små doser. Jeg hadde nok hørt litt med helsesøster eller lege om hva de anbefaler, for det kommer helt an på hvilken hoste det er også.. Tørrhoste, slimhoste, krupphoste...

ORIGINAL: Lisse__

ORIGINAL: Gedine87

Efedrin har faktisk ingen dokumentert virkning, dette sa legen til meg. Bør også lese denne før en evt gir det.. De har skjerpet inn reglene for å gi efedring, flere leger nekter å skrive det ut nå faktisk..

http://www.klikk.no/foreldre/dinbaby/article637210.ece

oi!!!!!!!!!!![&:]

kjenner jeg blir litt provosert når legen har skrevet ut denne på resept til meg da!!![:@][:@][:@] 

hva skal jeg gjøre i helgen da? de har jo stengt nå.. må jeg såfall ringe legevakta?!?

takk for du gjorde meg oppmerksom på det forresten[:D]

vi fikk råd om å bruke solvipekct :) funka veldig bra :)

Jeg har hatt syke barn siden i høst omtrent, Milla som er 2,5 år og Noah på 7 mnd hoster heeele tiden, feber av og på osv.. drålig med søvn, mat..

Etter mange besøk på legevakt, helsestasjon og fastlege, prøvd medisin ( cosylan på eldste, effedrin på lille ) .. ingen effekt..

Og som noen andre her skriver, så får ikke små barn effedrin lenger.. Godt er det!
Cosylan er for barn OVER 2 år!! Da det er morfin i denne..

Konklusjon for vår del; etter 5 døgn med feber på 2 åringen, smittet over på lillegutt, ørebetennelser IGJEN!!!! ---- begge mine fikk diagnosen "barne-astma"..

å, nå dropper vi alt av medisiner, Kun paracett ved feber.. og har fått sånn pustemaske-greier vi skal prøve ut fram til sommeren...[:)]
Vi er på dag 2 nå, og lille Noah har hatt en god natt uten hoste!
Storesøster ikke fullt så heldig, kastet opp 4 ganger i natt og ikke spist noe i dag.. så har vel fått omgangsyken i tillegg [:'(][8D]

God bedring til alle deres syke små!! Det er pyton og være så hjelpesløs som mamma![&o]

ORIGINAL: MammaTilMilla

Jeg har hatt syke barn siden i høst omtrent, Milla som er 2,5 år og Noah på 7 mnd hoster heeele tiden, feber av og på osv.. drålig med søvn, mat..

Etter mange besøk på legevakt, helsestasjon og fastlege, prøvd medisin ( cosylan på eldste, effedrin på lille ) .. ingen effekt..

Og som noen andre her skriver, så får ikke små barn effedrin lenger.. Godt er det!
Cosylan er for barn OVER 2 år!! Da det er morfin i denne..

Konklusjon for vår del; etter 5 døgn med feber på 2 åringen, smittet over på lillegutt, ørebetennelser IGJEN!!!! ---- begge mine fikk diagnosen "barne-astma"..

å, nå dropper vi alt av medisiner, Kun paracett ved feber.. og har fått sånn pustemaske-greier vi skal prøve ut fram til sommeren...[:)]
Vi er på dag 2 nå, og lille Noah har hatt en god natt uten hoste!
Storesøster ikke fullt så heldig, kastet opp 4 ganger i natt og ikke spist noe i dag.. så har vel fått omgangsyken i tillegg [:'(][8D]

God bedring til alle deres syke små!! Det er pyton og være så hjelpesløs som mamma![&o]

ÅÅÅHHH[:o] Stakkar små barn. Håper det går fort over hos dere. Det der hørtes ikke kjekt ut. Eldste jenta på 3,5 år har hostet i snart 5 mnd litt av og på. Og lillingen har allerede hatt falsk krupp en gang. Så føler vi også har vert myyyye syk. Ønsker dere masse god bedring vertfall[;)]

Back
Topp