Hva kan vi gi?? På hostesaft står det bare; "små barn" Men hva er små barn?? Eller er det noen som har noen gode tips? Her hoster lillegutt heeeeele tiden, og får ikke sove mye på natten[:(]
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
ORIGINAL: Gedine87
sist snuppah hadde hoste fikk vi en egen hostesaft til henne.. Efedrin heter den... skal til legen idag også for hun har fått det igjen..bare verre denne gangen med feber og snue i tillegg[:(]
jeg hadde eventuelt ringt legen eller noe før jeg ga de små noe slikt... det pleier å stå i pakningsvedlegget også..rådfør deg med lege før bruk eller noe sånn[:D][:D]
ORIGINAL: Lisse__
ORIGINAL: Gedine87
sist snuppah hadde hoste fikk vi en egen hostesaft til henne.. Efedrin heter den... skal til legen idag også for hun har fått det igjen..bare verre denne gangen med feber og snue i tillegg[:(]
jeg hadde eventuelt ringt legen eller noe før jeg ga de små noe slikt... det pleier å stå i pakningsvedlegget også..rådfør deg med lege før bruk eller noe sånn[:D][:D]
Efedrin har faktisk ingen dokumentert virkning, dette sa legen til meg. Bør også lese denne før en evt gir det.. De har skjerpet inn reglene for å gi efedring, flere leger nekter å skrive det ut nå faktisk..
http://www.klikk.no/foreldre/dinbaby/article637210.ece
ORIGINAL: MammaTilMilla
Jeg har hatt syke barn siden i høst omtrent, Milla som er 2,5 år og Noah på 7 mnd hoster heeele tiden, feber av og på osv.. drålig med søvn, mat..
Etter mange besøk på legevakt, helsestasjon og fastlege, prøvd medisin ( cosylan på eldste, effedrin på lille ) .. ingen effekt..
Og som noen andre her skriver, så får ikke små barn effedrin lenger.. Godt er det!
Cosylan er for barn OVER 2 år!! Da det er morfin i denne..
Konklusjon for vår del; etter 5 døgn med feber på 2 åringen, smittet over på lillegutt, ørebetennelser IGJEN!!!! ---- begge mine fikk diagnosen "barne-astma"..
å, nå dropper vi alt av medisiner, Kun paracett ved feber.. og har fått sånn pustemaske-greier vi skal prøve ut fram til sommeren...[:)]
Vi er på dag 2 nå, og lille Noah har hatt en god natt uten hoste!
Storesøster ikke fullt så heldig, kastet opp 4 ganger i natt og ikke spist noe i dag.. så har vel fått omgangsyken i tillegg [:'(][8D]
God bedring til alle deres syke små!! Det er pyton og være så hjelpesløs som mamma![&o]