Hoste om natten..

**CogJ**

Forumet er livet
Jeg føler begge mine to hoster så mye på natten!

I mange uker etter forkjølelsen slipper taket! Er det normalt?
Lege har sett på hun eldste da.. Men aldri vært noe med hals eller lunger..

Småen på 6 mnd hoster en del nå. . Ikke så mye på dagen lenger men jeg er våken nesten hele natten pga hosten hans![:-]

Jeg føler at det ikke er noe å gå til lege med, for hva kan de gjøre? Får vel bare utskrevet efedrin..
Er litt slimhoste, for han er forkjølet .. Litt hvertfall..

prøv bisolvon. Den fungerer ganske bra, og har ikke de farlige og skumle bivirkningene som efedring(som faktisk kan være veldig farlig).

Edit: her har jeg to asmta barn, og viss de er veldig aktive iløpet av dagen, og herjer mye(spesielt hun på 3) så hoster de MYE om natten. De får da bisolvon i tillegg til medisinen og får en mye roligere natt..

Da skal jeg få det kjøpt imorgen!
Eller bør jeg la legen lytte på han først? Eldste hoster ikke SÅ mye da.. Værre med småen!

Her er eldste sånn. Hun har forkjølelses astma, og må begynne med astma medisinene sine så fort hun får minste forkjølelse symptom, begynner da med flere ganger om dagen, for så og trappe ned til en gang om dagen (+ ved behov) så fortsetter hun med det 1 mnd, så er det på den igjen neste gang hun blir forkjølet. Før hun fikk astma medisinene sine så hostet hun masse, og måtte alltid ha vann med seg på natta. Nå trenger hun bare ha vannet noen få dager når det er som verst, og hoster mye mindre.

Ellers er et godt tips som vi har fått fra legen at dem må drikke ekstra mye vann når dem har hoste perioder, + at man skal sette inn en luft fukter på soverommet. Dette er spesielt viktig på vinteren, da luften er tørrere på vinteren, og det i sin tur kan gjøre at luftveiene blir irriterte. Har dere ingen luft fukter så kan man også (hvis man har sånne elementer som det er trygt og henge ting på da) henge et ordentlig bløtt håndkle på elementet over natta, også legens tips, men i har ikke sånne elementer så det vi gjør er at vi tørker klær på soverommet til vesla, funker fint det også. [:)]

Lykke til, og ta en tur til legen og spør litt ang forkjølelses astma. [:)]

ORIGINAL: ~*~CogJ~*~

Da skal jeg få det kjøpt imorgen!
Eller bør jeg la legen lytte på han først? Eldste hoster ikke SÅ mye da.. Værre med småen!

Ofte er det sånn at de hoster mye og gjerne stygt om natten, og når de ligger nede, og ikke om dagen. Det opplevde vi med våre to. Og legen skjønte igrunn ikke hvorfor vi kom[8|]
Ikke før eldste(da 2 mndr) fikk kraftig anfall i bilen og vi måtte ta henne ut av bilstolen I FART for at hun skulle klare å puste. Ringte 113 og fikk beskjed om å reise opp på barneklinikken og holde henne utav stolen, da hun kunne bli kvelt viss hun ble lagt nedi igjen. Vi var heldigvis på danmarksplass når det skjedde, så var ikke så langt. Men likevel fryktelig ubehagelig å ha henne "løst" i bilen.
Yngste var syk i over 2 mndr i strekk, hostet til han kastet opp, feber konstant, ørebetennelser osv. Fikk efedrin til han, men det hjalp ikke , og etter to mndr møtte vi en lege som tok oss alvorlig.
Han konstanterte at han har astma, akkurat som søsteren, og han fikk medisin og beskjed om å bruke bisolvon. Den er magisk!
Han sa også at de skulle slutte med efedrin til barn, og at det var meldt om alvorlige tilfeller andre steder i verden etter bruk. Skal selvfølgelig nevnes at det er en litt mildere sammensetning i efedrinen i Norge, og at den ikke inneholder ALLE de farlige stoffene som i andre land, spesielt USA.

Gjør det du føler, men det er og skal være lav terskel for så små barn, så er gjerne greit med en legesjekk[:)]

Back
Topp