Hoste i snart 3 måneder (!)

MaraLight

Andre møte med forumet
Trenger sårt råd! Min gutt på 1,5 år har hatt covid og siden har han hostet noe forferdelig, spesielt om natten, og det har i det siste vært slimhoste. Av de reseptfrie hostesaftene har vi prøvd alt uten noe effekt. Har vært hops fastelegen som sier at lungene er bra og hører ingenting som kan være problematisk. Men han hoster så mye! Har kranglet meg frem til en bakteriell prøve og venter på svar. I mellomtiden ville jeg sette stor pris på alle råd om hvordan vi kan bli kvitt denne hosten . Takk! <3
 
Har hatt mye hoste på sønnen min også, og det ene viruset avløste det andre. Jeg har gitt en teskje honning i histeperioder, det skal virke bedre enn de reseptfrie greiene, som egentlig ikke er særlig effektive.
Ellers har jeg hørt tips om å henge en klesvask på rommet for fuktigere luft eller en type dampmaskin før legging.
Aller meft effetkivt her å holde hjemme lenge fra bhg så det går helt bort før jeg sender tilbake, tar 1-2 uker. Men kanskje mer da han var yngre, han er nå snart 5 pg får fortsatt heftig hoste ved forkjølelsessår, sørlig RS. Unngår ogås alle meieriprodukter når han er veldig dårlig.
Jeg har hatt han til lege mange ganger, men også fårt ril svar at pusten er uanstrengt så derfor ikke behov for medisin. Og det blir jo bedre jo eldre han blir, men Gud så lang tid det tar. Lillesøsteren på 1,5 år hoster nesten ikke noe ved sykdom, så helt tydelig at de har arvet ulike gener for hoste.
 
Har hatt mye hoste på sønnen min også, og det ene viruset avløste det andre. Jeg har gitt en teskje honning i histeperioder, det skal virke bedre enn de reseptfrie greiene, som egentlig ikke er særlig effektive.
Ellers har jeg hørt tips om å henge en klesvask på rommet for fuktigere luft eller en type dampmaskin før legging.
Aller meft effetkivt her å holde hjemme lenge fra bhg så det går helt bort før jeg sender tilbake, tar 1-2 uker. Men kanskje mer da han var yngre, han er nå snart 5 pg får fortsatt heftig hoste ved forkjølelsessår, sørlig RS. Unngår ogås alle meieriprodukter når han er veldig dårlig.
Jeg har hatt han til lege mange ganger, men også fårt ril svar at pusten er uanstrengt så derfor ikke behov for medisin. Og det blir jo bedre jo eldre han blir, men Gud så lang tid det tar. Lillesøsteren på 1,5 år hoster nesten ikke noe ved sykdom, så helt tydelig at de har arvet ulike gener for hoste.
tusen takk for mange gode råd!
 
Langvarig hoste er ikke astma. Pustebesvær og at barnet har anstrengt pust er det, spesielt på utpust.
Samme beskjed jeg også har fått :)
Har hatt sønnen min til lege sikkert 5 ganger utelukkende pga hoste. Ingenting de kan gjøre med det utenom de tingene vi allerede gjør for å forebygge.
Men, anbefaler såklart alle å dra til lege om man er bekymret for barnet ved sykdom. Og langvarig hoste kan være en tilstand hvor man feks må operere ut mandlene. Men, det er også vanlig om enn veldig slitsomt for både den hostende og foreldrene
 
Selv om Norge ikke tror på det, kan long covid påvirke barn likeledes som voksne. Da corona ikke «bare er en forkjølelse», men en inflammasjonstilstand i hele kroppen, er en av long covidsymptomene langvarig hoste. Man må bare finne en lege som er interessert i å undersøke. Long covid-grupper kan nok hjelpe mer med erfaringer, man finner de bl.a på facebook
 
Her har vi delt en løk og satt i rommet til den som hoster, hjelper utrolig mye. Eneste som ikke har hatt effekt av den er meg nå denne gangen når jeg ble forkjølt.

Mannen min sverger til varm melk med honning når han er forkjølt.
 
Back
Topp