Hoste: hva gjør du?

Sinéad

Gift med forumet
Marshmallows2021
Augustbarna2024
Hva gjør dere for å lindre hoste hos barn i 3-5 års alderen? :) Tar imot alle råd!

Vår go to er rikelig med vann for å gjøre slimet enklere å hoste også så gir vi hostesaft eller en halv ts med honning før leggetid. Hostesaftene vi har prøvd har vært Bisolnatural, den er litt som honningen, smører halsen og kan lindre hosten litt ala flytende halspastill, så den bruker vi gjerne ved tørrhoste også har vi gitt Bisolvon, den er slimløsende og har vært ganske effektiv hos oss, den har vi brukt ved slimhoste.

Det finnes sikker andre hostesafter også, men det er disse to vi har prøvd til nå og de lindrer i hvert fall hoste hos våre, ferre hosteanfall om natten.

Pauser drikke av kumelk, hevet sengeleie, henge våte håndklær på soverommet for bedre fuktighet, tilby vann ved hostekuler, ullsokker på føttene, kjølig temperatur på soverommet, løfte opp før de verste kulene begynner eller sitte litt i senga med barnet sovende på meg en stund. Og løktrikset kan man alltids også prøve. Ikke merket noen forksjell her.
Noen barn hoster mer enn andre. Vi fikk endelig astmamedisin til den eldste nå i vinter og det er så forksjell. Intens hoste ved nyoppstartet infeksjon ja, men varer ikke i 4-6 uker med mange runder hoste som fører til spying av slim og sånn. Den yngste hoster betydelig mindre så der fungerer det bedre med tingene nevnt over.

Pauser drikke av kumelk, hevet sengeleie, henge våte håndklær på soverommet for bedre fuktighet, tilby vann ved hostekuler, ullsokker på føttene, kjølig temperatur på soverommet, løfte opp før de verste kulene begynner eller sitte litt i senga med barnet sovende på meg en stund. Og løktrikset kan man alltids også prøve. Ikke merket noen forksjell her.
Noen barn hoster mer enn andre. Vi fikk endelig astmamedisin til den eldste nå i vinter og det er så forksjell. Intens hoste ved nyoppstartet infeksjon ja, men varer ikke i 4-6 uker med mange runder hoste som fører til spying av slim og sånn. Den yngste hoster betydelig mindre så der fungerer det bedre med tingene nevnt over.
Løktrikset funket ikke her heller

Tenk om det hadde fungert da….. det hadde vært noe :p ❤️
Ja absolutt verdt å prøve selv om det var veldig fjernt, måtte le av meg selv da jeg sto der å kutta opp løk :hilarious: Men hva gjør man ikke for disse små! Når så mange sier det har hjulpet de så kunne jeg ikke annet enn å prøve:Heartred

Løktrikset funket ikke her heller
Hva er løktrikset? :hilarious:

Kaldt vann å drikke, kjølig rom og hevet overkropp er det som fungerer klart best her. God bedring til lille :Heartred

Hva er løktrikset? :hilarious:
Det jeg ble tipset om var å skjære en løk i biter, legge den i en bolle med vann og ha den bollen i nærheten av der baby sov. Det var ganske mange som sverget til det trikset faktisk, jeg var litt skeptisk i starten og lurte på om folk var gærne, men altså funker det så funker det! Verdt å prøve :)

Romtemperert kokt vann med honning og sitron, ellers rikelig med vann. En skål med gulløk ved sengen om man har tett nese. Pause fra kumelk som en annen nevnte istad.

Hallo! gi rikelig med vann og varm te. skyll nesen, gjør våtrengjøring og ventiler rommet regelmessig. hvis det ikke er høy temperatur, er det viktig å gå i frisk luft.
Jeg ønsker en rask bedring!

Back
Topp