Host, host, host... Noen med noen gode kjerringråd??

snute

Glad i forumet
Sønnen min på 3 år hoster og hoster og hoster hele natten. Ikke lett for hverken han eller oss å sove da.

Er det noen av dere som har noen gode kjerringråd som kan hjelpe?

Har ikke vært hos legen med han, tror ikke det er vits, han sier vel bare "det går over av seg selv" uansett... 

Hehe snodig!! Min sønn sliter med det samme! Det er utrolig plagsomt, og så fort jeg hører han hoste om natten VET jeg at han straks våkner.. Det er sånn ekkel tørrhoste, sant? Sånn man ofte får etter en forkjølelse eller sykdom. 

Disse tipsene tok jeg i bruk: 

- Ta på han et par ekstra sokker, eller ullsokker! (Det funka veldig bra!)
- Gi han en halspastill (repsils f.eks), knus den og la han tygge på bitene. (Dette virket også)
- Gi han en varm flaske melk med litt honning (Dette virket!) 
- Legg noe under puta eller den ene enden på sengen, slik at han ligger høyere med hodet! 

Håper det virker! Lykke til! Si ifra hvis noen av tipsene hjalp da

Takk for tips! Er tørrhoste ja.

Har gitt han varm melk og honning i kveld, og har smurt mentholatum under føttene hans. Sovnet fort med bare litt hosting, håper det varer...
Har gitt han pastiller og vann de amdre nettene,men kan ikke si at det har hatt så mye effekt.

Blir veldig glad for flere tips!!

Ikke kjerringråd, men gå til lege og få cosylan. Hadde det slik ifjor vinter med min da 3 åring. Etter et par kvelder med liten dose cosylan var det vekke...

Miss Fat skrev:
Ikke kjerringråd, men gå til lege og få cosylan. Hadde det slik ifjor vinter med min da 3 åring. Etter et par kvelder med liten dose cosylan var det vekke...

Jeg ville nå heller forsøkt noen runder med kjerringråd og snille midler, før jeg ga ungen morfinpreparat, jeg da. Men er det ingenting som funker, og det vedvarer, er det jo bare å høre med legen.

Back
Topp