Hos legen i dag

Lille sol

Betatt av forumet
Hei!

Var på min første kontroll hos legen i dag. Samboer var med meg, så jeg slapp å være alene med min mannlige lege under GU...

Alt var bare fint. Han tok seg god tid, var der i tre kvarter. Fikk termin den 28 april, og avtalt time hos jordmor om seks uker. Da kunne vi sprette champagnekorken, og la pappaen drikke den, sa han!

Han forklarte dette med at vi får færre kontroller, og jeg får ingen ny time etter at jeg har vært hos jordmor, før jeg skal på ultralyd mellom 16- 20 uke.

Men så lenge alt går bra så....

Legen avkreftet forresten kulen på magen min! Jeg må nok ha spist for mange kjøttboller i det siste... [;)] Han mente det umulig kunne vises allerede nå, og etter å ha kjent på meg, sa han at kulen "min" satt for høyt oppe... hi, hi..

Så nå må vi bare bestemme oss for hvor lenge vi skal holde det hemmelig.. jeg måtte røpe meg på jobben, for jeg er jo så trett hele tiden. Men vi har ennå ikke fortalt det til de vordende besteforeldre eller noen andre.

Hvor lenge venter dere med å fortelle nyheten??

Hei!
Så spennende... Så kjekt at alt sto bra til... [:D]
Jeg skal til UL på tirsdag, og til legen på onsdag og gleder meg kjempe masse til det. Håper at det går litt mer opp for meg at jeg er gravid, for føler det liksom ikke helt ennå. Noen flere som har det sånn?
Skal ha mannen min med jeg og.
Jeg har også bestilt time hos jordmor 5 uker etter det igjen, når jeg er 13+5. Så regner med at hvis alt er bra så blir det neste UL i ca uke 17.
Vi har heller ikke fortalt det til noen i familien ennå, kun et par gode venner. Men tenkte vi skulle fortelle det engang etter vi har vært hos legen, men det er et par timer å reise hjem til familien, så vi forteller det neste gang vi reiser hjem der vi er ifra.

Jo, kjenner til følelsen... føler meg liksom ikke helt gravid ennå. Men så er jeg jo så trett bestandig, og da tenker jeg støtt på det lille nurket!

Du får god oppfølging ser jeg. Det er godt, ikke sant?
Vi fortalte det forresten til hans foreldre i går, og skal fortelle det til mine i morgen. Det ble noen gledestårer... det er så spennende med førstemann og allting! Nå har vi forresten bestilt oss sydenreise også.

Siste sjanse til å feriere i lag følte vi. Har ikke så lyst å reise sydover med spedbarn... Vi reiser når jeg er ca 2 og en halv mnd på vei.

Lykke til på UL på tirsdag, Krepsen! [:)]

Hei Krepsen,

hvorfor skal du så tidlig på UL? jeg fikk ikke "lov" til å komme til lege før i uke 9...! har du bestilt UL privat? hvordan gjør man i tilfelle det? (og hva koster noe sånt?)

Hei!
Har bestilt UL privat ja. Sa jeg ville før den vanlige i uke 18, sa jeg gjerne ville se om alt var i orden, og at jeg kanskje kunne tenke meg rundt uke 12. De sa det var vanlig å komme mellom uke 8 og 10, de såg mye da. Så da ble det time på meg når jeg er 8+6. Koster 500,-
Jeg søkte på Gulesider: Ultralyd Stavanger, du kan også se under Leger, Fødselshjelp og kvinnesykdommer , eller jordmødre.
Når jeg bestilte time hos legen, så ga de meg først time i uke 7, men jeg sa det hastet ikke sånn, og så ville jeg ha mannen min med og han var i Nordsjøen da, så da fikk jeg i uke 9. Men ser det er mange som ikke går før de er 12 uker på vei...

Så bra at legetimen ble en fin opplevelse for deg.er jo betryggende å ha typen med :)
Jeg er i min 12 uke og skal til legeundersøkelse nr 2 i overmorgen.gleder meg. har allerede vært på UL (i uke 9) og der fikk jeg se en liten spire på nesten 3 cm.og et lite hjerte som slo.det var utrolig kult [:)]
etter at jeg hadde vært på UL og fått bekreftet at det var liv, så fortalte jeg det til alle de nærmeste.nå er det bare noen venner og enkelte i slekta som ikke vet noe.

ønsker deg lykke til[;)]

Back
Topp