Hos jordmor

Baby4us

Elsker forumet
Var hos jordmor i går, og hun kunne konstatere at hodet var festet, og at lillebabyen er klar til utskytning.. Jeg ble litt overrasket, da dette jo er baby Nr fem, og de forrige tre ikke har hatt hodet festet før de har vært på vei ut.. Men det var jo godt å høre at han er på plass. To uker igjen til termin, og jeg er definitivt helt klar for å få dette overstått! Nå har det sunket inn at det faktisk ikke noen vei tilbake, han må ut, så da kan jeg likegodt bare bli ferdig med det... Har ingen forventninger om at han kommer noe særlig før termin, men nå er jeg i hvertfall klar! Hvordan er det med dere, begynner dere å bli klare for å få det overstått, og få denne etterlengtede babyen i armene, eller er det fortsatt ting som skal ordnes? Jeg har jo gruet meg som en hund til fødselen, men nå som det nærmer seg med stormskritt så blir jeg mer og mer klar, akkurat som jeg hadde forventet.. Det er noe med at når magen blir så stor, så i veien konstant, vondtene blir mange nok, og alt er klart, ja, da er det bare å komme i gjennom det store stygge fødespøkelset, også er alt det over, og vi sitter der med verdens skjønneste lille belønning i armene... (-ser bort ifra etterrier fra helvete, renselse og melkespreng her nå... det kan håndteres)

Lillesnuppa her har festa seg også, til tross for at jeg ikke kan huske at nr 2 gjorde det. Jordmor var litt overrasket over dette faktisk, siden det er tredjemann. Jeg har jo skrevet her for ikke så lenge siden at jeg gruet meg til fødsel, og at selv om jeg var lei så var jeg ikke KLAR... meeen, jeg kunne ikke vert mer klar enn jeg er nå! Alt er på stell til baby kommer, så egentlig kan hun bare poppe ut NÅ (helst i går, liksom...!). Har som deg HI innsett at man ikke kommer utenom fødselen, så da er det vel like greit å bare få det overstått vel

Hei du :)
Wow! Baby nr 5 har festet hodet allerede, virkelig klar den lillehos deg ;))
Da blir det spennende framover for da kan det jo skje når som helst!
Er alt klart eller?
Jeg har nesten 5 uker igjen så føler fortsatt at jeg har gooood tid ;)
Vi må gjøre i stand nytt rom til begge her. Lillesøster skal flytte inn på rommet til storebror og storebror skal få nytt rom med nye møbler til helgen. Krysser fingrene for at det går bra. Og med en gang rommene er i orden skal jeg begynneå gjøre klart og handle inn. Er litt lettere når man har skuffer og skap og legge utstyret i :)
Ellers skjønner jeg hva du mener med å grue seg til fødsel, men jeg gleder meg faktisk mer til tiden rett etterpå enn å grue seg til fødsel. Det er trøsten min!

Dette er 2 mann for meg og hodet haded heldigvis festa seg for 2 uker siden, men det føles ikkje son.. så eg er spendt på ka som skjer i morra når eg skal til Jm..
Kjenner eg er redd det er en liten stjernekikker inni der.. virker son på sparkene..

eg har grua meg masse, og håpa eg kom på overtid faktisk, men no er eg plutselig blitt veldig klar og gleder meg til å få ut nurket!
sikkert siden alt står klart og er driver å ser på det heilte tida :)
+ at eg begynner å bli lei av alle desse vondtene..

Back
Topp