Hos jordmor i dag

x1xSchmoopy

Forumet er livet
Som jeg skrev i går skulle jeg til jordmor i dag.

Er så happy etter timen!!!!!!![:D][:D][:D]

Snakket med henne om det tragiske som skjedde med jannicke, og hvor redd jeg var for å skulle gå overtid. Da sa hun at jeg kunne få henvisning til sykehuset ved termin eller før om jeg fortsatt var redd da den tid skulle komme. Det var utrolig deilig!!!!

Gutten vår ligger med hodet ned. JIPPIIII!!! Vet jo at han kan snu seg flere ganger før fødsel, men lurte litt på om han skjønte at det var en stilling det gikk ann å ligge i, siden han hele tiden har ligget i tverr eller seteleie.

Har vært bekymret for at barnet har for lite harde bevegelser, men det var nomalt at ikke alle fikk juling i magen.

Nei nå skal jeg prøve nyte resten av graviditeten før det er for sent.

Det må være en utrolig lettelse å bli tatt på alvor - da vet du at dersom du skulle bli bekymret for noe så har du en som lytter og tar hensyn til deg. Du får nyte den siste tiden, for plutselig er det over[:)]

Godt å komme sånn ut av en time med jordmor, sånn det skal være[:)]

Jeg snakket også med jordmor om det samme, og hun skulle følge meg ekstra godt opp hvis jeg kom til å gå til termin, og jeg skulle få en ul til nå om to til tre uker, så får jeg tiden til å gå og jeg blir ikke så bekymret selv heller..

Lykke til med resten av svangerskapet[:)]

Så bra at hun tok din bekymring på alvor! Og flinke gutten din som har snudd seg og lagt seg godt til rette riktig vei![;)]

DU ER HELDIG JA DET SKAL SIES. JEG ER 4 DAGER PÅ OVERTID OG FØLER AT ALT ER KLART MEN DET SKJER LIKSOM IKKE..KUNNE IKKE VANNET GÅTT ELLER NOEN RIER KOMMET DA...JEG ER SÅ LEI OG TENKER MYE PÅ GUTTEN TIL JANNICKE OGSÅ,JEG RINGTE BORT PÅ TØNSBERG DER JEG SKAL FØDE MEN HU VAR SKIKKELIG STRENG...DET ER IKKE NOE OVERTIDSVURDERING HER FØR DU HAR GÅTT 14 DAGER OVER...FY F... SÅ FORBANNA JEG BLE..MEN JEG KUNNE KOMME I MORGEN 12.30 SÅ SKULLE DE LYTTE PÅ MEG MEN DET VAR KUN FORDI JEG FIKK FASTLEGEN MIN TIL Å RINGE DE OPP. BLIR SÅ LEI MEG AV Å IKKE BLI TATT PÅ ALVOR. JEG HAR FAKTISK 3 CM ÅPNING OG SLIMPROPPEN HAR GÅTT TO GANGER OG SÅNN HAR DET VÆRT I 5 DAGER...BLIR OVERNERVØS AV DETTE HER JEG...DE SIER DET ER NORNALT MEN HERREGUD DA...DE KAN VEL SJEKKE ORDENTLIG FOR MEG NÅR JEG ER OVER TIDEN OG BEKYMRET!!!!!

Var så utrolig befriende, hadde ikke trodd hun kom til å ta meg sånn på alvor. Men det "lille" som muligheten til henvisning til sykehus hjalp så mye på bekymringene, så jeg håper ikke andre i samme situasjon blir nektet det!

ORIGINAL: Fherena

DU ER HELDIG JA DET SKAL SIES. JEG ER 4 DAGER PÅ OVERTID OG FØLER AT ALT ER KLART MEN DET SKJER LIKSOM IKKE..KUNNE IKKE VANNET GÅTT ELLER NOEN RIER KOMMET DA...JEG ER SÅ LEI OG TENKER MYE PÅ GUTTEN TIL JANNICKE OGSÅ,JEG RINGTE BORT PÅ TØNSBERG DER JEG SKAL FØDE MEN HU VAR SKIKKELIG STRENG...DET ER IKKE NOE OVERTIDSVURDERING HER FØR DU HAR GÅTT 14 DAGER OVER...FY F... SÅ FORBANNA JEG BLE..MEN JEG KUNNE KOMME I MORGEN 12.30 SÅ SKULLE DE LYTTE PÅ MEG MEN DET VAR KUN FORDI JEG FIKK FASTLEGEN MIN TIL Å RINGE DE OPP. BLIR SÅ LEI MEG AV Å IKKE BLI TATT PÅ ALVOR. JEG HAR FAKTISK 3 CM ÅPNING OG SLIMPROPPEN HAR GÅTT TO GANGER OG SÅNN HAR DET VÆRT I 5 DAGER...BLIR OVERNERVØS AV DETTE HER JEG...DE SIER DET ER NORNALT MEN HERREGUD DA...DE KAN VEL SJEKKE ORDENTLIG FOR MEG NÅR JEG ER OVER TIDEN OG BEKYMRET!!!!!

Huff, føler med deg. Det er virkelig mitt mareritt! At de ikke kan ta seg den lille tiden til å berolige deg når du er så bekymret er umenneskelig, spørr du meg!

Håper at fødselen er rett rundt hjørnet, det fortjener du! LYKKE TIL!

tusen takk for det.jeg tenker på det hele tiden...oi nå kjente jeg noe liksom..nå skjer det men nei da...tiden blir ufattelig lang også...jeg vil ha henne her i armene mine nå så jeg kan se at alt er bra og styre det selv fra nå av...fire dager over er ikke all verden jeg sier ikke det,,,men alt er liksom tilrettelagt og mye har skjedd men det fullføres ikke og det er forferdelig frustrerende [:(]

Jeg skal føde i Tønsberg og, og ble lovet kontroll når jeg er to uker over MENStermin, dvs en uke over ul termin.... Skal minne de på det neste gang jeg skal til ul! Han legen jeg har vært hos har i alle fall vært veldig koselig, og tatt alle mine bekymringer på alvor, så håper han gjør det da også... Hvis ikke får jeg fastlegen min til å henvise meg. Rart de skal være så vrange når det gjelder overtid!!! Er vel ingen av oss som har lyst til å gå lenger enn vi må vel[:@]

Huff de kan jo hvertfall være litt hyggelige og i møtekommende da, sjekke deg i det minste, det er jo deres jobb å støtte opp og være der for oss når man er bekymret, jeg har hørt at de er strenge med det med overtid i Tønsberg...
Jeg skal føde der, og angrer faktisk på valget mitt[:(]
Jeg var der før jul for jeg hadde kjent så lite liv, og når jeg ringte inn sa de jeg skulle komme med en gang, og det første jeg blir møtt med er: JA; NÅ KOMMER DU FAKTISK MITT I VAKTSKIFTE, SÅ DA FÅR DU BARE VENTE,......[:@]

herregud de burte bare passe seg for får de for mange klager så er ikke det bra for de...hun jordmora jeg snakket med på telefonen var så frekk med meg at jeg spurte om navnet hennes...da skal jeg fortelle deg om ei som ble spak jeg...ehh...hva skal du med det...jeg liker å vite hvem jeg snakker med sa jeg og hun må jo si meg det for det har jeg krav på å vite...men angrer noe sinnsykt på at jeg ikke skrev det ned for jeg glemte jo det jeg vet du...men i morgen SKAL jeg ha en ul og det krever jeg...de kan bare ta det snurtne lille hjerteapparatet sitt og legge det på hylla...jeg SKAL undersøkes og se at ALT er som det skal ja...så frekke de var med deg...ikke finn deg i det!

Har bare blitt behandlet godt der hittil, men det hører med at jeg bare har vært på poliklinikken da og ikke i direkte kontakt med føden.... Men skal jammen huske på det med navn hvis jeg møter noen sånne jordmødre, og skal hvertfall sladre til jordmora mi! Hu jobber der, og er kjempegrei[:)]

Er nok ikke så dumt å sende en klage hvis de er ufyselige! Mange av de har sikkert jobbet der 25 år, og husker hvertfall ikke åssen det er å være gravide. Men det er ingen unnskyldning for å være ekle i kjeften[:@]

Ikke meninga å kuppe tråden helt her asså.....[&:]

FHERENA:
Du kan prøve akupunktur, sånn igangsettende akupunktur. Det skal være effektivt, særlig nå når du er såpass moden for fødsel. Det setter ihvertfall fart på sakene, om du vil da [;)].

Jeg har tenkt å gjøre det samme selv om jeg går to dager over termin..

ORIGINAL: nettemor

Huff de kan jo hvertfall være litt hyggelige og i møtekommende da, sjekke deg i det minste, det er jo deres jobb å støtte opp og være der for oss når man er bekymret, jeg har hørt at de er strenge med det med overtid i Tønsberg...
Jeg var der før jul for jeg hadde kjent så lite liv, og når jeg ringte inn sa de jeg skulle komme med en gang, og det første jeg blir møtt med er: JA; NÅ KOMMER DU FAKTISK MITT I VAKTSKIFTE, SÅ DA FÅR DU BARE VENTE,......[:@]

Det bjeffa de til mamma da hun lå og fødte(!!!!) også (fikk en søster for 8 år siden). Det enda mamma hadde en ekstrem hard fødsel, der hun tom holdt på og dø. Hallo går det ann å tenke lengre enn nesa si eller?????

Nei jeg skal ikke finne meg i det , men må inrømme jeg gruer meg litt til fødselen, gruer meg for å treffe jordmora som har vakt den dagen.... hmm håper det er ei koselig da jeg, hvis ikke skal dem få høre det...

herregud de burte bare passe seg for får de for mange klager så er ikke det bra for de...hun jordmora jeg snakket med på telefonen var så frekk med meg at jeg spurte om navnet hennes...da skal jeg fortelle deg om ei som ble spak jeg...ehh...hva skal du med det...jeg liker å vite hvem jeg snakker med sa jeg og hun må jo si meg det for det har jeg krav på å vite...men angrer noe sinnsykt på at jeg ikke skrev det ned for jeg glemte jo det jeg vet du...men i morgen SKAL jeg ha en ul og det krever jeg...de kan bare ta det snurtne lille hjerteapparatet sitt og legge det på hylla...jeg SKAL undersøkes og se at ALT er som det skal ja...så frekke de var med deg...ikke finn deg i det!

Blir så irritert på sånne mennesker asså, de skal ha respekt og vise forståelse og alt sånt for sine pasienter, skulle ikke vært lov å si sånn en gang.. Jeg driter i hele vaktskifte dems jeg, de er jo fler på jobb, så om en tar seg av pasienten, kan hun få rapport av de andre etterpå...

ORIGINAL: jippii81

ORIGINAL: nettemor

Det bjeffa de til mamma da hun lå og fødte(!!!!) også (fikk en søster for 8 år siden). Det enda mamma hadde en ekstrem hard fødsel, der hun tom holdt på og dø. Hallo går det ann å tenke lengre enn nesa si eller?????

De er tydeligvis mer opptatt av å komme seg hjem, enn å se til at andre mennesker blir tatt vare på. Snakk om å feile i yrkesvalget sitt...

Ja ikke sant, noen har kankskje jobba der litt for lenge og trenger og skiftes ut[:D]

absolutt! de kunne trengt å skiftes ut ja.. men hvis man ikke er fornøyd med den jordmora man får så har man krav på å få ei annen..du kan sende henne ut og de må hente ei annen..det sa jordmora mi til meg.. og venninna mi gikk ikke overens med jordmora si og sendte henne ut..og inn kom verdens hyggeligste . de hadde visst fått klage på henne før...på tønsberg..hun kalles visst for vorta så det skal vel ikke være så vanskelig å være obs på henne sikkert[;)]

Back
Topp