Hos bekkenspesialist

Bruker52cb

Attpåklatt
I går hadde jeg time hos bekkenspesialist. En fantastisk dame som het Anita Leknes. Hun er fysioterapeut og har forsket på bekkenproblematikk, og har mastergrad i dette. Det var SÅ deilig å bli tatt i mot av en som virkelig brant for det hun drev med!

Jeg tenkte jeg skulle ta en time for å være litt føre var. Jeg har hatt bekkenløsning før, diverse ryggproblemer mellom svangerskap og et svært smertefullt prolaps.

Det viste seg å være veldig lurt å være føre var... For jeg hadde hevelse i ryggen, et prolaps under oppseiling. Skjev er jeg også, men det er ikke helt nytt for meg. Uansett fikk jeg et øvelsesprogram og skal tilbake på kontroll om bare 12 dager. Ut og inn av bil, seng, sofa med samlede bein, ikke rydde ut og inn av oppvaskmaskin, ikke bære, ikke støvsuge. Bare redde ryggen fra ny prolaps. Mannen min og eldstejenta husker godt hvor for j--lig jeg og vi hadde det under forrige prolaps, så de trår nå til. Deilig!

Så godt at du kom deg avgårde i god tid da :) jeg tenker meg til fysio, har fått henvisning, men må betale selv da jeg ikke har gangvansker enda, synes det blir for dumt å vente til de kommer (har hatt bekkenløsning med begge de forrige og kjenner det igjen nå).

Deilig at de der hjemme stiller opp når det trengs også :)

Ma
Så godt at du kom deg avgårde i god tid da :) jeg tenker meg til fysio, har fått henvisning, men må betale selv da jeg ikke har gangvansker enda, synes det blir for dumt å vente til de kommer (har hatt bekkenløsning med begge de forrige og kjenner det igjen nå).

Deilig at de der hjemme stiller opp når det trengs også :)
Du kan ringe en manuelterapaut. Jeg går til det, du trenger ikke henvisning fra lege. Også er det gratis hvis det er gravidrelatert uansett. Jeg begynte å gå dit før det ble helt forferdelig. Og det har ikke kostet meg noen ting. Veldig deilig å få behandling tidlig, for har ingen plager så lenge jeg går til hu med javne mellomrom.

Så bra at du får god oppfølging. Bekkenløsning er ikke til å tulle med. Og godt du har noen hjemme som forstår og hjelper til :)

Back
Topp