Hornonspiral etter fødsel, men ammer

Prinsessa-

Forumet er livet
VIP
Sommerfuglene
Marsipanene 2019
Jeg vil sette inn spiral så fort som mulig etter fødsel , men vil også amme lengst mulig. Hormonspiral fungerer jo kun lokalt og har en veldig liten dose med kvinnelig hormon vi allerede har i kroppen.

Kan man da miste melka eller bruke den?
Jeg kan ikke ta noe minipille , da nr 2 ble til med de... få slutt på mensen er nesten for meg hovedgrunn til prevensjon , da jeg hater mensen .

Noen erfaringer?
 
Hormonspiral er anbefalt til ammende, så det er ikke et problem overhodet.
 
Ja, det er vanlig å sette inn hormonspiral når man ammer. Det var det jeg fikk anbefalt av legen til og med. Men jeg valgte p piller da (minipiller)
 
Satte inn 10 uker etter fødsel med nr 1. Altså mens jeg amma. Var null problem det. :)
 
Brukte hormonspiral sist og satt inn kort tid etter fødsel og ammet lenge og mye for det om...
 
Så bra , er jo livredd for å miste melka . Og minipille funker ikke her. Blir bare gravid :eek:
 
Satte inn hormonspiral 3 måneder etter fødsel. Var ikke noe problem i forhold til amming ihvertfall. Ammet til 17mnd og kunne ammet lengre om jeg ville :happy:
 
Jeg satte inn hormonspiral 4 mnd etter fødsel, amma til han var 13 mnd. Kunne nok ha amma lengre også, men føltes naturlig for oss å slutte da :)
 
Back
Topp