hormonvrak!!!

jippiapril

Nr 3 i magen :)
Er det noen andre som føler seg som hormonvrak?? Jeg føler meg helt ustabil... Sinna og gråter om hverandre. Tar like lett til tårene som jeg gjorde etter fødselen til førstemann. Kjenner ikke igjen meg selv jeg altså... Huff... Så noen som skrev at hormonene er på topp rundt uke 9. håper virkelig det stemmer, og at dette er forbigående! Sjefen ringte nettopp og lurte på hvordan det gikk. Begynte nesten å gråte på tlf. Helt sært hvordan hormonene styrer oss altså!

La meg seeee... Jeg sitter å griner når "What are words" kommer på radioen. Og ikke fordi jeg synes den er så fin. Men fordi jeg så gjerne skulle vært sammen med en som elsket meg like høyt som han elsker konen sin (yes). Så ble jeg fly forbanna på en sykepleier i går fordi jeg hadde en betent cyste som fikk meg til å hylgrine av smerter. Jeg klarte ikke å bevege meg. Og jeg spurte henne om jeg kunne ta nobligan eller om det ville påvirke fosteret så tidlig. Hun var mer opptatt av at jeg ikke skulle ta smertestillende for den cysten når det ikke var det den var utskrevet for. Hun mente jeg kunne komme ned og STÅ og vente i to timer. De hadde jo bøker og slikt som guttungen kunne lese. Skjer det noe som kan grense mot trist på TV, så begynner jeg å grine. Og av og til begynner jeg bare å grine av grunner jeg ikke aner hva er..

Heldigvis ikke veldig ustabil, men merker at jeg er litt mer sart. Litt slik jeg blir når jeg ikke har fått sovet nok. ;)

Uff ikke noe er verre enn å bli møtt av noen som ikke forstår når en har det sånn! Forstår godt du ble irritert! Men hvordan gikk det med smertene da? Er du bedre? Jeg er sykepleier, og ville nok fraråde å ta nobligan under svangerskapet....

jippiapril skrev:
Uff ikke noe er verre enn å bli møtt av noen som ikke forstår når en har det sånn! Forstår godt du ble irritert! Men hvordan gikk det med smertene da? Er du bedre? Jeg er sykepleier, og ville nok fraråde å ta nobligan under svangerskapet....

Ja den sprakk. Ja men spørsmålet mitt var om det kunne påvirke forsteret når vi ikke deler blodbane. Og hadde de sett meg i går, så vet jeg sannelig ikke om de hadde sagt det samme. Jeg lå i fosterstilling mens tårene sprutet. Jeg hylte for det gjorde så vondt. Og det er ikke særlig bra for fosteret det heller.. Jeg kunne ikke eise på legevakten for jeg er alene med guttungen. Så jeg var lenket fast..

Nei noen ganger er en jo nødt til å ta smertestillende selv om en er gravid. Å ha så vondt er jo slett ikke bra som du selv sier. Høres helt forferdelig ut! Bra du er bedre nå :)

men ang. det om vi deler blodbane så gjør vi vel ikke det, men morkaka har vel begynt å jobbe så da deler vi jo ulike næringstoffer og giftstoffer osv.... Men jeg er ikke jordmor, så ingen ekspert på dette...

Vi deler ikke blodbane før i uke tolv :) Derfor lurte jeg må om det ville ha effekt på fosteret :) Men er lite forsket på.. Ja jeg er ikke noen pyse heller. Har vært igjennom mye smerte, men fy flate så vondt det var. Er glad den sprakk.

Back
Topp